Mango Sürdürülebilirlik Konusundaki İddiasını Devam Ettiriyor

MANGO 2022 yılında, koleksiyonlarında kullanılan pamuğun %50’sinin  sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmesini hedeflemektedir
 
MANGO, Take Action programının bir parçası olarak Committed koleksiyonuna yeni sürdürülebilir lifler dahil etti
 
Barselona 12 Ekim 2017 –MANGO sürdürülebilirlik projesine devam ediyor ve sürdürülebilir kriterler ve çevreye en az derecede zarar veren işlemlerle uygulamalı bir iş modeli oluşturmaya odaklanan tüm faaliyetleri içeren bir proje olan Take Action programını güçlendiriyor. 
 
MANGO’nun Başkan Vekili Daniel López şöyle belirtiyor: ”Modanın geleceği burada başlıyor. Tüketicilerin kriteri ve sürdürülebilirlik konusundaki farkındalığı son yıllarda katlanarak artmıştır ve aynı durum moda da gerçekleşmiştir. MANGO iş modelini daha sürdürülebilir bir hale getirme vaadi taşımaktadır.
 
Geçtiğimiz sezon sunulan ilk koleksiyonun elde ettiği başarının ardından firma MANGO Committed sürdürülebilir modanın ikinci koleksiyonunu piyasaya sürmüştür. Sürdürülebilir malzemelerden hazırlanan, bayan ve erkekler için tasarlanmış ekolojik bir koleksiyon. Bu son koleksiyonda, organik ve geri dönüşümlü pamuğun yanında geri dönüşümlü yün, modal ve liyosel dahil sürdürülebilir lif yelpazesi genişletilmiştir.
 
Belirgin bir şekilde askeri vintage esintileri taşıyan modellerde, oversize erkeksi bir hava ile kadınsı imajlar ön plana çıkmaktadır. Kıyafetlere plastron cepler ve eskitilmiş bakırdan perçinler gibi detaylar dahil edilmiştir. Baskın renkler, kiremit, gri ve toprak rengi ile kombine edilmiş yeşil tonlarıdır. Bayan koleksiyonunun birçok parçası içerisinde kiremit rengi power suit ve maksi puffer ceket kilit unsurlardır.
 
Erkek giyim koleksiyonu için hazırlanan tasarımlarda, kullanışlı detayların yanında kiremit rengi dokunuşları ile deniz mavisi, asker yeşili, ekrü ve tütün gibi nötr renkler tercih edilmiştir. Bu koleksiyonun başrolünde fittilli kadife takım elbiseler, workwear stili tulum ve tütün rengi over palto yer almaktadır.
 
Josh Olins Ekim ayı fotoğraflarını, Haukadalur Vadisi büyük gayzeri ve doğanın saf bir halde görüldüğü Gullfoss şelalesi gibi büyüleyici manzaralar ile İzlanda’da çekmiştir. Bu kampanyada mankenler Liya Kebede ve Clement Chabernaud başrolü üstlenmiş ve stil çalışmaları Aleksandra Woroniecka tarafından gerçekleştirilmiştir.
 
MANGO TAKE ACTION
MANGO Committed moda koleksiyonunun lansmanı, firmanın farklı alanlardaki sürdürülebilirlik hedefini idame ettirdiği bir eylem planı içerisinde atılan bir adımı daha temsil etmektedir. MANGO çevreye saygı ve tüm iş alanlarında sürdürülebilir gelişim kriterlerini takip ederek günlük faaliyetlerini yerine getirmenin öneminin bilincindedir. Bu nedenle uzun yıllardır Take Action programı dahilinde ele alınan farklı girişimler üzerinde çalışmaktadır.
Şirketin hedefi, koleksiyonlarındaki sürdürülebilir liflerin oranını gittikçe artırmaktır. Böylelikle 2022’de MANGO’nun kullandığı pamuğun %50’sinin sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmesi hedeflenmektedir. 
Ayrıca, tasarım bağlamında, yeni Committed koleksiyonu geçtiğimiz sezona oranla model sayısını %45 oranında artırmıştır.  Bu koleksiyonun üretimi, büyük oranda emisyon tasarrufunun sağlanmasına imkan sağlayan İspanya, Fas ve Türkiye’de gerçekleştirilmiştir.
 
2015 yılının sonlarında, (İspanya, Almanya, Fransa, İtalya, Hollanda, Birleşik Krallık ve Portekiz’de bulunan) seçilmiş mağazalara yerleştirilmiş olan konteynırlar aracılığıyla ikinci el giyim ve ayakkabıların toplanması projesi olan Second Chances hayata geçirilmiştir. Günümüze kadar MANGO 3 ton kıyafet toplamıştır ve 2018’in sonlarında bu oranın 10 tona ulaşması beklenmektedir.

İlgili Makaleler