Tasarım, işletme ve satış pazarlama olmak üzere farklı alanlarda eğitim alan üç genç kız Londra’nın çok kültürlü doğasından beslenerek kendi markalarını kuruyor ve günden güne büyütüyorlar. Bu tam bir başarı öyküsü! Yüksek kalite İtalyan kumaşları, Fransız ve İtalyan işi altın aksesuarlarla en iyi materyalleri kullandıkları Moeva’nın çıkış noktasını, “Yaz aylarında hem rahatlıkla yüzebileceğimiz hem de içinde kendimizi şık hissedeceğimiz mayo ve bikini bulmak çok zordu. Biz de buna odaklandık. İhtiyaç duyduğumuz ve aynı zamanda başkalarına da ilham veren bir açığı yakalamak çok önemliydi bizim için,” diye anlatan ekip, bu misyonlarını fazlasıyla gerçekleştirmiş görünüyorlar.
- Markanızı Londra’da yarattınız. Londra’nın tasarım kültürü sizi hangi alanlarda besledi?
Burcu: Markamızı tesadüf eseri Londra’da yarattık. Şirketi orada yaşarken kurduk ama hedefimizde hep bir dünya markası olmak vardı. Londra üçümüz için de özel bir yere sahip, en güzel ve keyifli anılarımızı burada üniversite okurken yaşadık. Tasarımlarımı yaparken şehirden fazlasıyla ilham aldım; Londra bünyesinde birçok farklı kökenden insanı barındırıyor ve esin kaynağı olan herkesin tasarladıklarımda kendine ait bir parça bulabilmesini istedim. Londra merkezli olmamızın dünya çapında bir kitleye erişme hedefimizi beslediğini de söyleyebiliriz.
- Yaz 2019 koleksiyonunuzun öne çıkan parçaları neler?
Burcu: Koleksiyonumuzda 90’ların ikonik tarzı, Retro ruhu ve canlı renklerinden ilham aldık ve bu sezon ilk defa activewear ürünlerini de seçkimize ekledik. Amacımız tam olarak 90’ların pop ruhunu plajlara taşımaktı. Activewear koleksiyonumuz büyük ilgi gördü. Mayo-bikinin yanı sıra markamızın ürün çeşitliğini devamlı genişletmek istiyoruz, bu da bizim için oldukça büyük bir motivasyon oldu.
- Her sene değişen trendlere rağmen koleksiyonlarınızın ortak noktası nedir?
Burcu: Moeva zaten oldukça minimal çizgide ilerleyen bir marka, ince detayların kıyafete taşındığında daha güzel ve büyüleyici göründüğünü düşünüyorum. Her koleksiyonu oluştururken ilham kaynaklarımız değişiyor, ben de kendi tarzımı yansıtarak ve tabii ki Moeva’nın çizgisinde ilerleyerek tasarım yapıyorum. Mayo, kıyafetten biraz daha farklı çünkü vücut üzerinde çok fazla hakimiyet alanı yok, dolayısıyla her küçük detay aslında oldukça büyük etki yaratabiliyor.
- Peki bu değişen trendlerden gelecek sezonlarda neler öngörüyorsunuz?
Burcu: Gelecek yaz plajlarda eğlenceli ama şık stiller görülecek; farklı tasarımlar, değişik kumaş kombinleri ve tabii ki renk uyumları ön planda. Yüksek bel ve balenli tasarımlar da öne çıkan trendler arasında yer alacak. Crop üstlü ve üçgen formlu bikiniler her zaman olduğu gibi gelecek sezonda da sık göreceğimiz modeller arasında.
- Kişisel olarak en zamansız bulduğunuz bikini-mayo modeli ve rengi hangisi?
Burcu: Benim için hiçbir zaman modası geçmeyen mayo bikini modelleri rahat ve minimalist tasarımlara sahip olanlar. Bu sebeple bandeau bikinileri her zaman zarif ve her vücut tipine uygun bir opsiyon olarak görüyorum. Geometrik ve birbirine uyumlu renk detayları içeren tasarımlar da vazgeçilmezim.
- Dünya üzerinde birçok ülkede satış yapıyorsunuz. Kadınların mayo-bikini alanında kültürlerine göre değişen alışkanlıkları var mı, neler gözlemliyorsunuz?
Damla: 42 ülkede satış yapıyoruz, birçok farklı mağaza ve otellerde Moeva markası var. Farklı ülkelere satış yaptıkça onların tercihleri hakkında da fikir sahibi olup hangi tasarımları seveceklerini ön görebiliyorsunuz. Avrupa pazarı daha çok minimalist detaylı tasarımları tercih ediyor. Rusya ve Asya kıtası ise gold aksesuar detayı taşıyan, canlı ve parlak renkli tasarımlarımıza daha çok ilgi gösteriyor. Sunduğumuz geniş ürün çeşitliliğimizle herkes kendi zevkini yansıtan bir parça rahatlıkla bulabiliyor. Her vücut tipinde ve her yaşta kadının Moeva’yı giydiğinde kendini özgüvenli hissedebilmesi bizim temel çıkış noktamız.
- Kadınların mayo ve bikini tercihinde en sık yaptığı hatalar ve dikkat etmeleri gereken unsurlar neler?
Burcu: Her vücut tipine yakışan farklı bir model var. En önemlisi insanın kendine en çok yakışanı giymesi. Onun dışında sezonsuz modeller her zaman daha çok tercih edilir; yani, belli bir desene bağlı kalmadan, her sezon rahatlıkla giyebilecek ürünlerin seçilmesi de önemli.
- Üç kişilik bir ekip olmanın artıları ve eğer varsa zorlayıcı tarafları neler?
Yağmur: Ortaklıklar genelde çok zor oluyor, birbirimizi tamamlayan özelliklerimizin ve iş disiplinimizin olması bizi bir arada tutan en büyük etken oldu. Aramızda iş bölümü
var, bu nedenle de herkesin kendi sorumluluklarına ve yönetimine saygı duyuyoruz. Birbirimizle sürekli etkileşim ve fikir alışverişi halindeyiz. Her sene birlikte yurt dışındaki fuarlara katılıyoruz, orada bir sonraki sezon için trendleri ve kumaşları inceliyoruz. Bunun yanı sıra ürünlerin nihai seçiminde de üçümüz karar veriyoruz. Sıfırdan marka yaratmak tabii ki kolay değil, çok fazla emek istiyor. Bizim avantajımız, hepimizin farklı alanlara yönelmiş olması, güzel bir ekip çalışması oluşturduk.
- Dünyada birçok ünlü isim tasarımlarınızı giydi. Aralarında ‘Moeva’ kadınını en çok yansıttığını düşündüğünüz isimler hangileri?
Yağmur: Hedefimiz dünya çapında kendimizi tanınır hale getirmek olduğu için birçok ünlü ismin Moeva’yı tercih etmesi bizim için çok büyük bir mutluluk. İlk günden itibaren ismimizi duyurmak için oldukça çok çalıştık. Cameron Diaz, Jennifer Lopez, Gigi ve Bella Hadid, Rita Ora, Kim Kardashian gibi isimler arasında Moeva kadınını en çok Jennifer Lopez’in yansıttığını düşünüyorum. Yaptığı işi son derece ciddiye alan, limitlerini sonuna kadar zorlayan ve sahne performanslarıyla her daim kendine hayran bırakan zamansız bir sanatçı. Kendinden emin durusu ve özgüveniyle Moeva kadınını yansıtıyor.
- Roman’la iş birliğiniz çok başarılı oldu. Marka-tasarımcı iş birliklerinin başarısını neye bağlıyorsunuz ve yakın zamanda benzer planlarınız var mı?
Yağmur: Marka tasarımcı iş birliklerinde bizim için en önemli nokta iki markanın birbiriyle uyum içerisinde olması. Roman’la hitap ettiğimiz kadınlar çok benzer, o da her yaştan her vücut tipinde kadının kendini giydiği tasarımların içerisinde iyi hissetmesine olanak sağlıyor. Bu yüzden bizi tercih edenlerin Roman’la yaptığımız iş birliğinde kendilerine ait bir parçayı kolaylıkla bulabileceklerini biliyorduk. Geleceğe yönelik marka işbirliği planlarımız var, kendimizi yenilememize ve farklı kitlelere hitap etmemize olanak sağlıyor.
Röportaj: Eylül Solakoğlu