Simone Rocha ve H&M iş birliklerini; Helena Bonham Carter, Kaia Gerber, Barry Keoghan, Rowan Blanchard, Paloma Elsesser, Omari Douglas, Kelsey Lu gibi pek ünlünün katılımıyla gerçekleşen bir AR deneyimiyle birlikte kutluyor.
Simone Rocha ve H&M iş birliklerini; Helena Bonham Carter, Kaia Gerber, Barry Keoghan, Rowan Blanchard, Paloma Elsesser, Omari Douglas, Kelsey Lu gibi pek ünlünün katılımıyla gerçekleşen bir AR deneyimiyle birlikte kutluyor.
Hem Simone Rocha hem de H&M, ortak koleksiyonlarını yaratıcı, öncü ve sanatsal bir şekilde onurlandırırken, aynı zamanda güvenliğe ve sosyal mesafe kurallarına uymaya kararlıydı.
Böylece, bire bir gerçekleşecek fiziksel bir davet yerine dijital olarak düzenlenen bir kutlama gerçekleşti: öncü bir pop-up kitabı sanal deneyimi. Bu, teknolojinin de yardımıyla, sanatın ve modanın ikonik isimlerinin evlerine davet edildiğimiz türünün tek örneği olan; dinamik, gerçek anlamda deneysel bir yaratımdır.
Bu dijital deneyim, sınırlı sayıda üretilmiş, Simone Rocha x H&M kampanyasında da yer alan İngiliz ressam Faye Wei Wei’yle ortak çalışma sonucu yaratılan çok güzel bir kitap vasıtasıyla gerçekleştirildi. (Rocha’nın sanatçılar ve imaj yaratıcılarıyla basılı malzeme yaratma geçmişine bir selam niteliğinde). Wei Wei’ nin beş farklı karmaşık resmi kitapta yer alıyor ve Simone Rocha x H&M koleksiyonunu AR’da modelleyebilmek için QR kodlarıyla sayfada hayat bulan bir grup yetenekli insanın karakterlerinden oluşan pop-up fonlar olarak hizmet ediyorlar.
Oyuncular (burada hepsi 10,5 cm boyunda) çeşitli, görkemli ve Rocha’nın işlerinden zevk alan geniş bir insan grubunun yansıması niteliğinde. Onlar; Helena Bonham Carter CBE, Barry Keoghan, Francesca Hayward, Kaia Gerber, Rowan Blanchard, Paloma Elsesser, Kelsey Lu, kız kardeşler Laila ve Nadia Gohar, Omari Douglas, Djenaba, Jess Maybury, Nancy Andersen, Lily Ashley ve Voo Le Voo’nun Hugo Hamlet’ i, William De Val Darby ve kendi resimlerinin önünde minyatür olarak hayat bulan Faye Wei Wei’nin ta kendisi . Yetenekli aktörleri, dansçıları, mankenleri ve müzisyenleri kapsayan bu geniş birey grubu koleksiyonun yapısının da değişkenliğine, kapsayıcılığına dikkat çekiyor; Rocha ilk kez; kadın giyim, erkek giyim ve çocuk giyim de dahil olmak üzere tüm aileye eksiksiz bir gardırop sunuyor.
Kitap, Rocha’ nın eserleriyle sanat ve resime gönderme yapma konusundaki özel becerisine ve ayrıca koleksiyonun kampanyasının daha geniş bir neşe, iyimserlik ve birlik olma duygusuna da selam niteliğinde. Bu gerçek bir buluş kutlaması- sanal konuklarla bir araya gelme ve koleksiyondaki güzel giysiler ve aksesuarları üzerinde deneyimleme şansı, üstelik de evinin güvenliği çerçevesinde.
“Bu yıl hepimizin her şeyi yeniden düşünmemiz, yeni çalışma ve kendimizi toparlama yolları bulmamıza yönlendiren bir sene oldu. H&M ile olan iş birliğimi böylesine yenilikçi bir şekilde kutlayabildiğim için çok heyecanlıyım, en iyi AR teknolojisini kullanarak böylesine inanılmaz bir figür kadrosunu insanların evlerine getiriyorum. Bu koleksiyonun her zaman giyinme heyecanı uyandırmasını, ailem, arkadaşlarım ve sevdiklerimle bir araya gelme heyecanını yaratmasını istedim. Ve umarım ki bu dijital etkinlik düşündürücü bir sanat, güzellik, kutlama ve mutluluk hatırası sunarak, bunu oluşturmayı başarır.” diyor Simone Rocha.
“Bu H&M’ de şimdiye kadar yarattığımız en yenilikçi koleksiyon etkinliklerinden biri. Modanın ilk pop-up kitap AR deneyimi üzerine ve böylesine inanılmaz, kalabalık, pek çokyetenekle çalışmak ne kadar heyecan verici. Koleksiyon gerçek anlamda AR yardımıyla hayat buluyor ve Simone’ un sanattan aileye, zanaata ve müziğe kadar uzanan pek çok tutkusunun ve ilham noktasının inanılmaz bir projede bir araya geldiğini görmek harika. Bu, bir moda partisine veya defileye yepyeni bir bakış açısı getiriyor!” diyor H&M Kreatif Danışmanı Ann-Sofie Johansson.
“AR deneyiminin Simone’un dünyasını gerçekten kapsadığını düşünüyorum- insana kendisini eğlenceli, büyülü ve biraz da tuhaf hissettiriyor. Tüm bu incilerin her yerde olması, bir yerde çok güzel bir giyinme kutusu, özel bir resimli kitap açılıyormuş hissini uyandırıyor. Bu yol, kendi evrenini başkalarıyla paylaşabilmesi açısından gerçekten çok özel.” diyor Omari Douglas
“Simone’un işlerini seviyorum, bu yüzden AR deneyimine dahil olmak büyük bir zevk benim için. Tasarımlarının içinde kendimi her zaman güçlü ve sağlam hissediyorum, özellikle Simone’un kadınlığı nasıl yorumladığına bakıldığında da anlaşılacağı gibi, tasarlama biçiminde çok fazla kudret ve güç var. Simone Rocha x H&M iş birliğiyle böylesine olağanüstü tasarımları ve yüksek tarzları daha erişilebilir bir platforma taşıması çok güzel. Simone her zaman sonuca ulaşır!” diyor Paloma Elsesser.
Simone Rocha x H&M koleksiyonu, 11 Mart’ ta hm.com’ da satışa sunulacak.