H&M’in yenilikçi sürdürülebilir tekniklere adadığı Innovation Stories serisinin, hayvan hakları örgütü People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) tarafından tamamen onaylanmış, hayvan dostu bir moda koleksiyonu olan
Co-exist, H&M Türkiye’nin de dahil olduğu uluslararası platformda hem fiziksel bir lansman hem de dijital ortamda Paris’te tanıtıldı.
Kadın, erkek ve çocuk kıyafetlerini kapsayan koleksiyon, hayvan kaynaklı kumaş ve işlemlere alternatif olmasıyla öne çıkıyor. ‘Co-Exist Story’, H&M’in 2021’in başlarında başlatılan ve daha sürdürülebilir yenilikler, malzemeler ve tasarımlar sergilemeyi amaçlayan Innovation Stories girişiminin üçüncü bölümü Co-Exist Story koleksiyonu, 4 Kasım’dan itibaren tüm dünyada hm.com’da ve seçili mağazalarda, Türkiye’de ise sadece online’da satışa sunulacak.
H&M Türkiye, H&M Innovation Stories Colour koleksiyonuyla başlayan uluslararası iş birliğine; Innovation Stories Co-exist koleksiyonuyla devam ediyor. Innovation Co-exist koleksiyon tanıtımı için, H&M Türkiye, 3 Kasım Çarşamba günü Türkiye saatiyle 17:00’de Fransa, İtalya, İspanya, Belçika ve Portekiz’le birlikte fiziksel & dijital bir lansman gerçekleştirdi. Bu özel projede bir kez daha Kanada merkezli olan ve Paris’ te de kreatif ajans olarak çalışan ve Vogue’un tüm yaratıcı işlerini yapan Sid Lee x Convoy’la birlikte çalışıldı.
3 Kasım günü Paris’te gerçekleşen etkinliğe H&M Güney Avrupa Bölgesi ülkelerinden önde gelen moda dergileri, medya mensupları ve seçili influencer davetliydi.
7 rue de Paradis, Paris adresinde yer alan iki katlı Sid Lee galerisi, H&M’in sürdürülebilir moda geleceğine atıfta bulunarak adeta yeniden dekore edildi. Galerinin girişinde H&M’in sürdürülebilirlik taahütünün yer aldığı Manifesto misafirleri karşılarken, galerinin ilk katında koleksiyonun dikkat ceken yeni sürdürülebilir materyalleri VEGEA, YULEX, ECONYL, SPINDYE, FLWRDWN odaklı özel odalarda hem koleksiyonun en hit ürünleri hem de koleksiyonun sürdürülebilirlik hikayeleri yer alıyordu. Galeriyi keşfeden davetliler için ilerleyen saatlerde ikinci katta da, alanında öncü farklı seçkin konuşmacıların yer aldığı bir panel de gerçekleştirildi. H&M Group Sürdürülebilirlik, Kalite Stratejisi ve Uygunluk Başkanı Leyla Ertur’un dijital olarak katıldığı panelde yer alan diğer konuşmacılar; VEGEA’ dan Gianpiero Tessitore ve Valentina Longobardo ve Influencer Joanna Barrios idi.
Ziyaretçiler, Nisan ayında Science ve Color koleksiyonlarına özel hazırlanmış bir mikrosite olan; https://hminnovationstories.com/ a eklenen Co-exist koleksiyonu detaylarını, güzellik Influencer’ı olan Celine Bernaerts’in H&M’e özel hazırladığı vegan makyaj malzemeleri ile makyaj eğitimini incelemelerinin yanı sıra, mikrosite üzerinden Paris’teki etkinliği de deneyimlediler.
I am Co-exist. PETA tarafından onaylanmış son teknoloji içeren bir koleksiyon.Yenilikçi ve sürdürülebilir kaynaklardan elden edilen, hayvansal materyallere alternatif olarak tasarlandım; bu, hayvanların ve insanların bir arada ahenkle yaşayacakları bir dünyaya doğru atılmış yeni bir adım. Yenilikleri ve materyalleri https://hminnovationstories.com’de keşfedin.
Koleksiyon hakkında
Kadın ve erkek koleksiyonları, sabah yürüyüşleriyle gece partileri arasında gidip gelen modern bir şehir insanı için tasarlandı. Koleksiyon, hayvandan üretilen kumaşlar yerine yenilikçi alternatifleri ve daha sürdürülebilir kaynaklı malzemeleri modaya uygun bir tasarımla birleştiriyor. Büyük hacimler, 90’lardan esintiler taşıyan parti kıyafetleri ve fonksiyonel dış giyim ürünlerinin tümü, kır çiçekleri kullanılarak yapılan hayvan tüyüne bir alternatif olan FLWRDWN™ ve yağ bazlı ve hayvan derileri için bitki bazlı bir alternatif olan VEGEA™ gibi öncü tasarımlarla öne çıkıyor.
Kadınlar için kilit parçalar arasında geri dönüştürülmüş polyesterden üretilen büyük boy krem rengi suni kürk manto ve ECONYL® karışımıyla püsküllü tek omuzlu örgü elbise yer alıyor. Erkekler için ise, grafiti baskılı geri dönüştürülmüş naylon büyük boy anorak, sokak giyimi estetiğinin bir kanıtı. Aksesuarlarda, kadınlar için Yulex® doğal kauçuktan balıkçı çizmeleri, erkekler için rahat FLWRDWN™ şişme ayakkabılarıyla ön plana çıkıyor. Koleksiyon ayrıca, H&M için bir ilk olarak The Vegan Society tarafından onaylanan vegan makyajı (iki ruj ve bir eyeliner paketi) içeriyor.
Çocuklar için, tek beden geri dönüştürülmüş naylon anoraklar ve FLWRDWN™ şişme montlar canlı tonlarda sunulurken, slogan baskılı tişörtler ve ev kıyafetleri hem hayvan dünyasına olan bağlılığı gösteriyor hem de PETA’nın çalışmalarını destekliyor.
Co-Exist koleksiyonu sürdürülebilir materyalleri
VEGEA™; şarap yapımı sırasında atılan ve deriye güzel bir alternatif haline gelen üzüm kabukları, sapları ve tohumlarından elde edilen yenilikçi bir vegan malzeme
Kuş tüyüne bir alternatif, yerel çayırlarda yetiştirilen ve elle toplanan kır çiçeklerinden yapılmış, böcek ilacı ve yapay sulama içermeyen FLWRDWN™
ECONYL®; Balık ağları, kumaş artıkları veya yüne alternatif olarak yeniden canlandırılmış, herhangi bir fosil kaynak barındırmayan ve sonsuz olarak geri dönüştürülme potansiyeline sahip olan endüstriyel kumaşlar.
YULEX®; neopren yerine kullanılabilecek olan, FSC™ sertifikalı yenilenebilir bir kaynak, doğal kauçuk.
SpinDye®; %75 daha az su, %90 daha az kimyasal ve %30 CO2 azaltımı ile saf ve canlı renkler yaratan, geri dönüştürülmüş polyesteri boyamanın nazik bir yolu.
‘Co-Exist Story’ koleksiyonu, hem H&M’de hayvan türevli kumaşlara yenilikçi alternatifler keşfetmeye devam eden taahhüdümüzün, hem de müşterilerimize en son modayı sunmaya devam etttiğimizin bir özeti. H&M ve PETA, proje boyunca iyi bir iletişim halindeydi. PETA’nın her gün yaptığı değerli çalışmaları desteklemekten gurur duyuyoruz.”
diyor H&M Kreatif Danışmanı Ann-Sofie Johansson.