Ditte Reffstrup ve eşi Nikolaj Reffstrup, 2009 yılında sadece bir kaşmir markası olan Ganni’yi devraldı ve o günden bu yana Kopenhag merkezli markayı adım adım endüstrinin global güçlerinden birine dönüştürdü. Modaseverleri İskandinav stilinin farklı yönleriyle tanıştıran Ganni, ulaşılabilir lüks segmentindeki cool ve eğlenceli tasarımları, ilk günden bu yana benimsediği sorumluluk sahibi duruşu ve doğallığı ile her sezon başarısının üzerine koymaya devam etti. Hem kış hem de karşılamaya geri sayım yaptığımız ilkbahar-yaz koleksiyonlarında yine moda, sanat ve müzik ilhamlarıyla ruhu besleyen markanın yaratıcı ikilisinden Ditte Reffstrup ile konuştuk.
Ganni’de 10 yılı geride bıraktınız. Bu süreçte çıkardığınız en önemli ders ne oldu?
İlk günden bu yana çılgın bir maceraydı ve çok şey öğrendim. Bana göre öğrendiklerim arasında en önemlisi olduğum kişiye sadık kalmaktı. Bunu da hala başarıyla yansıtmaya devam edebildiğimizi düşünüyorum.
Ganni İlkbahar-Yaz 2022 koleksiyonunu tasarlarken ilham panonuzda neler vardı?
İlkbahar-Yaz 2022 koleksiyonu çıtayı daha yukarı taşımayı hedefliyor, sevgiyi ve karantinada geçirdiğimiz bir yılın ardından hayatı kutlama fikrini merkeze alıyor. Müzik her zaman en büyük ilham kaynaklarımdan biri olmuştur, bu ilhamı şova yansıtırken çok eğlenceli zamanlar geçirdik.
Defileyi CopenHill isimli temiz enerji santralinin çatısındaki yapay bir kayak pistinde gerçekleştirdiniz. Bu seçimin arkasındaki fikir neydi?
CopenHill bizim için özellikle sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanlarında çıtayı yukarı taşıma fikrini yansıtıyor, ayrıca gerçekten de çok yüksekte, tepede konumlanıyor. Burası fosil yakıtı yerine atıkları yakan bir temiz enerji santrali olduğu için tercihimizdi, vermek istediğimiz güzel mesajı fazlasıyla yansıttı.
Bu seçimin sosyal medyada da etkisi büyük oldu. Marka olarak dijital dünyayla ilişkiniz zaman içinde nasıl bir noktaya evrildi?
Bana göre #GanniGirls hashtag’imiz, sosyal medyayla ne kadar organik bir ilişkimiz olduğuna dair harika bir örnek. İlk günden bu yana takipçilerimizin Ganni ile etkileşimlerinin doğal ve eğlenceli yollarını arıyoruz. Bugün de aynı şekilde devam ediyoruz.
#GanniGirls hashtag’inin arkasındaki hikayeyi anlatın bize!
Gerçekten harika bir hikayesi var! Ganni’nin marka dostları arasındaki Helena Christensen ve Kate Bosworth, 2015 yılında etkinliklerimizden birine aynı Ganni ceketi giydiler. Bunun üzerine Helena, Kate ile beraber bir fotoğraf koyup bu hashtag’i kullandı. Sonrası malum…
Siz kreatif direktör, eşiniz Nicolaj Reffstrup ise CEO olarak görev yapıyor. Birlikte çalışan bir çift olarak iş konusunda birbirinizi hangi yönlerden tamamlıyorsunuz?
İkimizin markaya farklı unsurlar kattığına inanıyorum. Ben iç sesime ve duygularıma göre hareket ederim, Nicolaj ise tam tersi sürdürülebilirliğe, işleyişe ve verilere odaklanan biri. Yine de bu birbirimizden çok farklı olduğumuz anlamına gelmesin. İkimiz de iyi partileri severiz ve hem hırslı hem de sorgulayıcıyızdır.
Yakın gelecekte Ganni için planlarınız neler?
Kopenhag Moda Haftası yaklaşıyor ve Sonbahar- Kış 2022 koleksiyonumuzun son rötuşlarını yapıyoruz. Takipte kalın!
Röportaj: Eylül Solakoğlu