Elsa Schiaparelli’nin 1927’de yarattığı moda evi için 2019 yılında markanın kreatif direktörlüğüne geçen Daniel Roseberry ihtişamlı koleksiyonlarına bir yenisi geçtiğimiz günlerde Paris’te ekledi. Altın ve siyah kullanımına her koleksiyonunda yer veren markanın bu defilesinde, gücün arkasında duran fakat değişiklikten de çekinmeyen bir tavır takındığını görüyoruz.
Spor ve şıklığın etkileyici gücünden ilham aldığı koleksiyonu ustalıkla moda severlere sunan marka, siyah fermuarlı mini bir elbiseyle açılışı yapıyor. Devamında karşımıza çıkan görünümlerde siyahı kullanarak markanın bir diğer vazgeçilmez rengi olan altını da görünümlere ekleyerek bize markanın değerlerini bir kez daha içtenlikle yansıtıyor. Aksesuar kullanımı ile görünümün sadece kıyafetlerden oluşmadığının altını çizen koleksiyon, renk tercihini altından yana yapıyor.
Abartılı aksesuarlar konusunda kendisini göstermekten çekinmeyen moda evi, kıyafetlerdeki yengeç ve ıstakoz baskılarıyla, 1937 yılında Elsa Schiaparelli’nin tasarladığı ikonik elbiseye atıfta bulunuyor. Breton çizgilere tasarımlarında sıkça yer veren marka, bu deseni İlkbahar 2024 sezonuna da taşıyor.
Yeri geldiğinde adeta ilkbaharı yansıtan ve pareoyu andıran etek tasarımıyla geniş ceketleri kombinlemiş olan marka, bu görünüme spor ayakkabı eklemeyi de ihmal etmiyor. Aksesuar olarak karşımıza çıkan metreler tamamlanmamış görünümler hissini vermeye yetiyor Önceki koleksiyonlarına göre daha durulmuş bir Schiaparelli var karşımızda. Maksimalist görünümlerden kısa elbiselere, vücut boyalarından balık baskısına kadar dağınıklığı sakinlikle ele almayı başaran bir koleksiyonla karşı karşıya kalıyoruz. Dökülmüş oje ve etrafa saçılmış sigara desenleriyle rahatlayan, fakat yeri geldiğinde de elegantlığından ödün vermeyen görünümler kreatif direktör tarafından ‘Ode to Youth’ yani ‘Gençliğe Övgü’ şeklinde anıldı.
Detaylarla harmanlanan, günlük ve aynı zamanda sıradışılığıyla göze çarpan tasarımlar bu koleksiyondaki parçaları bir araya getirerek bir bütünlük yaratıyor. Koleksiyonda yer alan bir çok parçadaki tamamlanmamışlık hissine karşın dikkatleri üzerine çeken ve kapanışta kendini gösteren, 3650 sahte tırnakla yapılan ve yapılması 550 saat süren kırmızı ve zamansız bir elbise ise markanın bir kez daha başarısını göstermesine izin veriyor.