Beymen’in 50’inci yılında lüksün bu topraklardaki 500 yıllık yolculuğunun izini süren “Golden Opulence”, 50 bini aşkın ziyaretçiyi ağırlayan sergi ve yayınevi Assouline ile dünyayla buluşan kitabın ardından belgesel ile sürüyor. Medeniyetler beşiği Anadolu’nun kültür mirasına, doğu ve batı arasındaki büyülü etkileşimine ışık tutan “Golden Opulence: 500 Years of Luxury, Lüksün İzinde: Anadolu’da 500 Yıllık Bir Yolculuk” belgeseli Netflix Türkiye ile Netflix MENA’da yayınlandı. Belgesel, Türkiye’de lüks mirasının derinliğini, Anadolu’dan Avrupa’ya uzanan etki gücünü; moda, kültür sanat, mimari, gastronomi gibi farklı perspektiflerden izleyicilerle buluşturuyor.
Bir DEPOfilm yapımı olan ve Neflix Türkiye ile Netflix MENA platformunda yayınlanan belgeselin çekimleri 4 ülkede, 12 şehir ve 36 farklı lokasyonda gerçekleştirildi. Belgesel kapsamında; Victoria Beckham, Olivier Rousteing, Pierpaolo Piccioli, Erdem Moralıoğlu, Alfonso Dolce, Marco De Vincenzo, Edgardo Osorio, Antonio de Matteis, Brunello Cucinelli, Barnaba Fornasetti, Sevan Bıçakçı, Özgür Masur, Ayşe ve Ece Ege, Ece Şirin, Bünyamin Aydın gibi moda dünyası temsilcilerinin yanı sıra Caroline Koç, Serdar Gülgün, Prof. Hülya Tezcan, Erol Sağmanlı, Levon Bağış, Karsu, Tuba Büyüküstün, Maksut Aşkar, Murat Palta, Ahmet San, Derya Bengi, Nilay Örnek, Özge Samancı ve Oya Başkaya’nın da aralarında olduğu 45 isimle söyleşi gerçekleştirildi.
Beymen Group CEO’su Elif Çapçı ev sahipliğinde belgeselin 7 Haziran itibariyle Netflix’te yayınlanması vesilesiyle düzenlenen Golden Opulence buluşmasına mücevher tasarımcısı Sevan Bıçakçı, Osmanlı sanatı uzmanı Serdar Gülgün, Dice Kayek markasının kurucuları ve kreatif direktörleri Ayşe Ege ve Ece Ege katıldı. Gazeteci ve yazar Yekta Kopan’ın moderatörlüğünde lüksün izini süren bir sohbet de gerçekleşti.
Golden Opulence buluşmasının açılışında konuşan Beymen Group CEO’su Elif Çapçı, “Beymen’in 50’inci yıl kutlamaları kapsamında büyük emekle inşa ettiğimiz Golden Opulence yolculuğu Beymen misyonunun büyük bir yansıması. Biz misyonumuzu: ‘Değişen dünya ve toplumsal dinamikler ile birlikte kendi DNA’mızı kaybetmeden, zamanın ruhuna ayak uydurmak, hatta bir adım önde gitmek. Hep daha iyiyi, daha güzeli yapmak. Hayatları güzelleştirmek, anlam katmak, Türkiye’ye ilham vermek. Lüks moda dünyası ve Türkiye arasında köprü oluşturmak’ olarak tanımlıyoruz. Golden Opulence ile ülkemize ve halkımıza teşekkür ettğimize, bir armağan sunduğumuza inanıyorum. Bunun yanı sıra, günümüzde dünya lüksüne yön veren markalara, bu toprakların eşsiz kültürel mirasını hatırlatmayı, bu topraklarla aralarında güçlü bir bağ kurmayı hedefledik. Belgeselin hazırlık sürecinde, yolumuz kimi zaman çok kültürlülük ve mimari, kimi zaman moda ve zanaat, kimi zaman ise gastronomi ile kesişti. Eşsiz kültür mirasımızı bugüne ve geleceğe taşıyan bu belgeselin Netflix gibi global bir platforma taşınmış olmasından ve büyük bir izleyici ekosistemine doğrudan ulaşacak olmasından dolayı son derece mutluyuz” dedi.
Bir DEPO Film yapımı olan belgeselin yönetmen koltuğunda ödüllü İngiliz yönetmen Khadifa Wong oturuyor. Golden Opulence: 500 Years of Luxury in Anatolia belgeselinin yapımı, çekim ve post prodüksiyon ile birlikte yaklaşık 15 ay sürdü. Belgeselde 150 kişilik bir ekip görev aldı.
Neler söylediler?
“Doğulu muyuz, Batılı mıyız noktasında hep bu sorular kendimize sorduğumuz sorular. Ve ne mutlu ki sokağın sağ tarafında 2027’yi yaşarken, sol tarafında 1800’lerden kalma harika bir duvarla karşılaşıyor olmak seni sorgulatıyor.” Mücevher Ustası, Sevan Bıçakçı.
“Osmanlılar, kozmopolit terimi icat edilmeden önce de kozmopolitti. Özellikle İstanbul dünyanın en emperyal şehirlerinden biri. Roma İmparatorluğu’nun başkenti olmuştur, sonra Bizans İmparatorluğu’nun, sonra da Osmanlı İmparatorluğu’nun.” Osmanlı Sanatı Uzmanı, Serdar Gülgün.
“Mirasımızdan ilham alıyoruz. Özellikle mimariden, İstanbul’un lezzetlerinden, geleneklerden, moderniteden, çiçeklerden… Ters laleyi bir elbiseye dönüştürdüğümüz bir koleksiyonda İstanbul’un tüm bu ilgniç zıt ama uyum içinde yaşayan şeylerini bulabilirsiniz…” Dice Kayek’in kurucuları ve Kreatif Direktörleri Ayşe Ege & Ece Ege
“Farklı kültürler mimaride, insanların evlerinde, yemeklerde bir araya geliyor. Bu ülkeyi bu kadar zengin kılan da bu.” Edgardo Osorio – Aquazzura Kurucusu ve Kreatif Direktörü
“Türkiye’nin etkileyici bir tarihi var. O kadar çok etkileyici detay var ki, nereden ilham alacağınızı şaşırıyorsunuz.” Olivier Rousteing – Balmain Kreatif Direktörü
“İstanbul’da sokakta yürürken ya da bir pazarda, nerede olursanız olun, bana her zaman harika gelen bir renk ve parlaklık hissi var.” ERDEM markasının kurucusu ve kreatif direktörü Erdem Moralıoğlu
“Türkiye’deki ilk deneyimimi hangi kumaşın temsil edebileceğini düşünüyordum ve aklıma İstanbul Boğazı geldi. Boğazın gün batımındaki harika ışığı ve yansımaları.” Etro Kreatif Direktörü Marco De Vincenzo
GOLDEN OPULENCE BELGESELİ KÜNYESİ:
Yönetmen: Khadifa Wong
Görüntü Yönetmeni: Matt Simpkins
Yapımcı: Ender Sevim
İdari Yapımcı: Melih Kokucu
İdari Yapımcı: Yağmur Dolkun
Yaratıcı Yapımcı: Dilara Ömür
Uygulayıcı Yapımcı: Gülgün Dedeçam
Yaratıcı Danışman: Çağıl Bocut
Yapım Tasarım: Billur Turan
Editörler: Affan Taner, Ulaş Şimşek
Beymen Ekibi: Elif Çapçı, Elif Göktaş, Polat Uyal, Sebla Refig Devidas, Ahmet Öcal, Yeliz Kara