Anais & Margaux Paris

Fransızca’da elegan anlamına gelen ‘Anais’ ve inci anlamındaki ‘Margaux’nun birlikteliğinden doğan marka ismi, kız kardeşlerin kadınlar hakkındaki fikrini özetler nitelikte; “Tüm kadınlar elegandır ve bunu içlerinde hissetmeli, daha sonra görünümlerine yansıtmalılar.“ Sektöre ilk giriş yapan ve onu büyüten markalar arasında yer alan Anais & Margaux’yu takip etmeye devam edeceğiz.

  • Markanızın Paris merkezli olduğunu ve yıllarca orada birçok ünlü markanın baş terziliğini yapan amcanızın üzerinizdeki etkisini okumuştum. Neden hazır giyim yerine mayo-bikini tasarımcılığına yöneldiniz?

Beş sene önce bu işe başladığımızda tasarım mayo-bikini markası olarak Türkiye‘de sadece dört-beş marka vardı. Hepsi kendi tarzında başarılı markalar ancak biz kendi stilimizden dolayı hep daha sade parçalar arayışındaydık. Sektördeki bu açığı fark etmemiz de bizi bu yöne sürükledi.

  • Peki markanızı kurarken amcanızdan tasarım alanında aldığınız en büyük tavsiye neydi?

En başında oluşturduğumuz marka kimliğimizle bağlantılı olarak abartıdan uzak, yalın ve zamansız tasarımlar yaratmamız gerektiği aldığımız en büyük tavsiyelerden biri!

  • Bu süreçte kız kardeşler olarak birlikte çalışmanın avantajları ve dezavantajları neler oldu?

Avantajları çok fazla oldu; bugüne kadar yetiştiğimiz çevre ve paylaştıklarımızın aynı olmasından dolayı stilimiz, tarzımız ve tercihlerimiz de birbirine çok benziyor. Bu benzerlik marka için bir bütünlük ve kimlik sağlıyor. Dezavantajı ise bazen birbirimizin kişisel sınırlarını zorladık, ancak kardeş olduğumuz için zıtlaşmalar hemen çözülüyordu.

  • 2019 yaz koleksiyonunuzda nelerden esinlendiniz, öne çıkan materyaller ve formlar neler?

Kadında her zaman sadeliği ve doğallığı savunuyoruz. Bizce bir kadının en güzel ve en zarif hali aslında doğal hali, işte bu noktada tasarımlarımızın ilhamı doğal olan her şey. Bu sene koleksiyonumuz doğadaki renk skalasından, hayvan desenlerinden ve kemik aksesuarlardan oluşuyor.


 

  • Plaj modasında sezonun hit renkleri hangileri? Kişisel bir favoriniz var mı?

Bu sezonun hit renklerinin başında canlı mercan, hardal sarısı ve lila geliyor, benim favorim koleksiyonumuzda da yer alan hardal sarısı.

  • Üzerinde sloganların yazdığı ‘beach motto’ mayo seçkiniz de fazlasıyla dikkat çekici. Hem hazır giyim hem de plaj modasında mesaj odaklı tasarımların yükselişini nelere bağlıyorsunuz?

Birçok ünlü markada da görmüş olduğumuz bu mesaj ve slogan içerikli tasarımların ana fikrinin, zarif bir provokasyonla kadın dayanışmasına dikkat çekmek ve kadınları modanın gücüyle birliğe davet etmek olduğuna inanıyorum.

  • Mayo ve bikini seçiminde dikkat edilmesi gerekenler neler? Sık yapılan hatalar konusunda nasıl gözlemleriniz var?

Özellikle vücut tipiniz çok önemli; boyunuz, göğüs, bel, basen ölçüleriniz dikkat edilmesi gereken noktalardan, en büyük hatalar bu alanda yapılıyor bence. Bir diğer detay da tabii ki kumaş ve aksesuar kalitesi. Bu, dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biri.

  • Activewear birkaç sezondur yükselişte. Sizin activewear tasarımlarınızda dikkat ettiğiniz unsurlar neler, kumaş seçimini nasıl yapıyorsunuz?

Bu alanda da en önemli unsur kumaş içeriği. Hiçbir zaman polyester içerikli, teri vücudumuza hapseden ürünler kullanmıyoruz. Her zaman nefes alabilen, sağlıklı kumaşlar tercih ediyoruz.


 

  • Sosyal medya markanız için ne kadar önemli?  Nasıl kullanıyor, online alışveriş konusunda nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Sosyal medya aslında markamızı ve ürünlerimizi büyük kitlelerle buluşturmak konusunda en hızlı sonuç alınan mecralardan biri, o yüzden önemi yadsınamaz. Bu işe beş sene önce sadece online bir platformda ürünlerimizi satarak başladığımız için bizim için ayrı bir önemi var aslında, Türkiye’nin ve dünyanın her yerindeki alıcı kitlesine kolaylıkla ulaşabileceğiniz bir satış kanalı olması her marka için büyük bir avantaj.
 
 
 
Röportaj: Eylül Solakoğlu

İlgili Makaleler