Arzu Kaprol, Jimmy Key’e özel yeni bir kreasyona daha imza attı. İnsan İnovasyon tasarımcısı Arzu Kaprol’un, Jimmy Key’e özel tasarladığı tüm duyuları harekete geçiren “Hisset” koleksiyonu 25 Temmuz Salı günü Ulus 29’un özel etkinlik alanında gerçekleşen organizasyon ile tanıtıldı. Etkinlikte Jimmy Key’in 58 olan mağaza sayısının yakında 70’e, orta vadede ise 100’e çıkacağı da açıklandı.
İnsan İnovasyon tasarımcısı Arzu Kaprol, Jimmy Key’e özel “Hisset Koleksiyonu” hazırladı. “Hisset” koleksiyonu 25 Temmuz Salı günü Ulus 29’un özel etkinlik alanında gerçekleşen organizasyon ile tanıtıldı. Arzu Kaprol ve Jimmy Key birlikteliğinden doğan “Hisset” koleksiyonu, tüm duyuların açık olduğu, yaşam ve varoluşu tüm salınımları ile hissettiren duyarlı tasarımlardan oluşuyor. Koleksiyonda beyaz, gold, haki ve baştan çıkaran geometrik çizgiler ön planda yerini aldı.
Ev sahipliğini Jimmy Key Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Arzu Ünal ve Arzu Kaprol’un yaptığı tanıtım toplantısına büyük katılım sağlanırken, “Hisset” koleksiyonu moda severlerin beğenisine sunuldu. Arzu Kaprol , “2022’deki “Dokun” koleksiyonunun ardından “Hisset” koleksiyonu, tüm duyuların açık olduğu, yaşam ve varoluşu tüm salınımları ile hissettiren duyarlı tasarımlardan oluşuyor. Yumuşak ve dökümlü uçuşan kumaşlar, bembeyaz drodeler, yalın renkler ve geceye eşlik eden hafif kumaşlar, koleksiyonun ana çatısını oluşturuyor. Beyaz, gold, haki ve baştan çıkaran geometrik çizgiler Arzu Kaprol kadınının yaşamdaki güçlü ve zarif duruşunu ifade ediyor. Koleksiyonda birbirinden çarpıcı elbise, kimono ve tulumlar bulunuyor.” diye belirtti.
Jimmy Key sürdürülebilirliği her anlamıyla tekstil sektörüne uyguluyor
“Hisset” koleksiyonunun ilham kaynağını anlatan, İnsan İnovasyon Tasarımcısı Arzu Kaprol; “Geçen sezon ‘Dokun’ bu sene de ‘Hisset olarak ikinci sezona devam ettik. Amacımız; pandemiden sonra hepimizin artan farkındalığı, sorumluluk bilinci ve bu dünyada katkı sağladığımız, ilişkide olduğumuz destek olduğumuz ya da bütüne fayda sağlama yaklaşımıyla bir parçası olmaktan mutluluk duyacağımız her türlü ilişkiye hizmet eden sistemleri büyütmek. Jimmy Key ile olan işbirliğimde bu duyguda olmaktan dolayı mutluluk duyuyorum. Çünkü hem kullanıcılara hem de tekstil sektörünün kendine ilham verebilmesi adına, sürdürülebilirliği sadece popüler bir kelime olmanın ötesinde tam anlamıyla sistemine, malzemesine ve gerçek anlamda tekstil sektörüne uygulayabilmiş, bunun içinde, peşinde ve savunucusu olan bir şirketle işbirliği içerisinde olmak benim için de çok temel değerlerden bir tanesi.
Kıyafetlerin kişinin üzerinde bıraktığı izlerin peşine düştüm
‘Hisset’ koleksiyonu çoğu zaman hissetmeyi unuttuğumuz, varoluşumuzu, duygularımızı, kendi benliğimizi ve bütünle olan ilişkimizde nerede durduğumuzu kendimize anlatan ve bunu ifade etmeye dahil olan bir koleksiyon. Adını ‘Hisset’ koydum çünkü; kıyafetlerin yaşanarak, üzerinizde, elinizde hissederek sizde bıraktığı izlerin peşine düştüm. Giyinilen kıyafetin bedende hissedilmesini isterim. Çünkü bir kıyafet üç boyutlu tasarlandığı ve giyildiği zaman askıda duruşundan çok daha farklı durur. Hem duygusunu, hem bedeninizde bıraktığı sizi kavrama halini, renklerin ve grafiğin kişiye ne hissettirdiğini çok önemsiyorum. Arzu Kaprol tasarım dilinin hep modernist bir bakış açısı ve kumaş duygusu vardır. Bunların tamamı bu koleksiyona taşındı. Dolayısıyla kişilerde bıraktığı hislerin peşindeyiz. Bu hislerin paylaşımını da çok önemsiyorum.” derken;
Yeşil lojistik ile Türkiye’de bir ilk gerçekleştirildi
Jimmy Key Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Arzu Ünal ise; “Jimmy Key sürdürülebilirliği bir proje gibi yanı sıra yapan değil merkezine alan bir firma. Sürdürülebilir ürünlere temalarında çokça yer veren ve sürdürülebilir moda anlayışı perakende ilkelerinde ilk sıralarda olan Jimmy Key, 2023 yılında yeni mağazalarını yeşil lojistik anlayışı taşıyan Green Opening projesiyle açarak, ağaçların kesilmesinin önüne geçti. Jimmy Key LogD iş birliğiyle gerçekleşen Green Opening projesi kapsamında karton koli uygulaması sonlandırılarak, 2023 yılının ilk çeyreğinde açılan 3 Jimmy Key mağazasının lojistik süreçlerinde 61,1 ton su ve 659 kg karbon ayak izi azaltıldı. Bu iş birliği Türkiye’de bir ilk. Yeşil lojistik, tedarik zinciri boyunca gerçekleşen lojistik faaliyetlerde, çevreye zarar vermeden operasyonların sürdürülmesini içeriyor.
Jimmy Key yakında 70 mağazaya ulaşacak
Temsil ettiğim tüm markalarda eylem ve söylem bütünlüğüne çok önem veriyorum. Jimmy Key de eylem ve söylem bütünü her zaman yan yana durur. Diğer yandan kumaş kalitemize çok büyük önem veriyoruz. Çünkü hızlı tekstil çevresel birçok sorunu da beraberinde getiren bir sistem. Jimmy Key kumaşları doğal, yıllarca dolabınızda durabilecek, insan teniyle uyumlu kumaşlar. Bütün bunlar bir araya geldiğinde çok kıymetli ve doğuşundan temsil ettiği değerleri her gün yaşatmaya çalışan bir marka.
Öte yandan Jimmy Key, çeşitli organizasyonlarla da çevreye desteğini sürdürüyor. 5 Haziran’da gerçekleştirdiği çevre etkinliğinde Jimmy Key çalışanları, İzmir’de Güney Deniz Deltası’nın kıyı şeridini temizledi. Jimmy Key, rahatlık ve şıklığın hayatın her alanında bir arada olabileceğini de kanıtladı. Şu anda mevcut 58mağazamız var, çok yakında bu sayı 70’e ulaşacak. Orta vadede de ise mağaza sayımızı 100’e çıkarmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda yurt dışında da büyümeye devam ediyoruz. Irak mağazalarımızdan sonra, Romanya, Kıbrıs ve Azerbaycan’da önümüzdeki haftalarda mağazalarımız faaliyete geçecek. E-ticarette ise 8 farklı pazar yerinde tüketicilerimizle buluşmaya devam ediyoruz.” şeklinde konuştu.