Y2K estetiğinin geri dönüşü, beraberinde 2000’lerin tartışmalı güzellik standartlarını da getirdi. Özellikle bütün kadınları tek bir kalıba sokmaya gayret eden “beden kötüleme” paylaşımları, o dönemin sembolü haline gelen ikonlar aracılığıyla sosyal medyada tekrar popülerleşiyor.
“Hiçbir şeyin tadı zayıflığınki kadar güzel değil” diyerek döneminin güzellik standartlarını özetleyen Kate Moss ve tek tip Victoria’s Secret modelleri, yani 2000’lerin moda ve güzellik algısının geri dönüşü, dönemin sağlıksız beden algısını, beden kötülemeyi ve toksik diyet kültürünü de beraberinde getiriyor. O dönemin popüler figürleri, ince olmayı bir başarı göstergesi olarak sunarken, aynı algılar şimdilerde sosyal medya platformlarında diriliyor.
Sosyal medya kullanıcılarının bir kısmı, bu dış görünüş odaklı trendlerin mental sağlık üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekmeye çalışsa da kilo vermeyi teşvik eden ilaçlarla ilgili ve yeme bozukluklarına zemin hazırlayan içeriklerin yaygınlaşması, “beden olumlama” hareketine karşı direnç gösteriyor.
Popüler kültürün toksik güzellik algılarını hızlıca yaydığı günümüzde, sosyal medyanın ters yönde evrilmesi kaçınılmaz oluyor. Onlar kadar yaygın olmayan kapsayıcı paylaşımlar ve beden olumlama içerikleri ise bu zararlı bakış açılarıyla mücadele etmek için güçlü bir alternatif sunuyor.
Kapak: Getty