Dior’un kreatif direktörü Maria Grazia Chiuri’nin Dior için yaptığı çalışmalar hakkında bilinmesi gereken önemli bir bilgi varsa, o da koleksiyonlarının genellikle tarihi, devrimci kadın figürlerine saygı duruşunda bulunduğudur. Geçmişte Carmen Amaya, Édith Piaf ve Catherine de Medici’yi onurlandırdı. Dior’un Cruise 2024 şovu için ise, yine başka bir özel kadını vurguladı: kimlik, insan vücudu ve ölüm gibi temaları araştıran otoportreleriyle tanınan Meksikalı ressam Frida Kahlo.
Mexico City’de Frida Kahlo ve Diego Rivera’nın tanıştığı kolejin arazisinde sunulan koleksiyon, Kahlo ve Meksika kültürüne açık ve ince göndermelerin bir karışımını içeren görünümlere sahip. Chiuri, Frida Kahlo’nun kendi gardırobunun rehberliğinde Oaxaca, Puebla ve Chiapas’tan gelen yerel zanaatkarlarla iş birliği yaptı.
Frida Kahlo’nun simgeleşen figürü, Dior Cruise 2024 koleksiyonu ile kutlanan bu kültürle güçlü bağlar kuruyor. Meksikalı sanatçının kıyafetleri aracılığıyla bedeninin sınırlarını aşması, bu tavrı bir temsile, bildiriye, protestoya ve olumlamaya dönüştürmüştü. Koleksiyon, adeta paramparça olmuş bir beden için hazırlanan kıymetli bir mücevher kutusu gibi. Her bir görünüm aracılığıyla, bir kozanın, içindeki kelebeği koruyup gizlemesi metaforuna tanık ediliyor ve bu metaforla oluşan desenler serisi, farklı tonlar ve formlarda motiflere hayat veriyor. Kırılganlığın güzelliği; çeşitli koton kumaşlarla, seçilen kenevir ve ipek dantellerle, jarse ve siyah kadifeyi yücelten yaka tasarımlarıyla ve son derece kıymetli jakarlarla daha da çekici hale getiriliyor. Bu yeni koleksiyon için Maria Grazia Chiuri bir kez daha lokal zanaatkarlarla çalıştı: Orijinal işlemeler ve yerel atölyelerde elde yapılan ortak çalışmalar, özellikle elbiseleri ve gömlekleri süslüyor. Doğal çevreyle ilişki üzerine, iç içe geçmenin ve tasasızlığın dengesinde, bambaşka bir feminite öyküsü yazılıyor.
Büyük finalde kadın cinayetlerine dikkat çekmek için, Meksikalı feminist sanatçı Elina Chauvet’in giysilere işlediği kelimeler ve semboller kullanıldı.