- Sizi biraz daha yakından tanıyabilir miyiz?
1982 İstanbul doğumluyum. Kendimi bildim bileli resme ve özellikle moda çizimine meraklıydım ama hayat beni Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun etti. Uluslararası firmaların pazar araştırması ve pazarlama alanlarında 10 yıl kadar çok keyifli deneyimlerim oldu. En son Nescafe 3ü1arada marka müdürüyken işi bırakıp moda girişimcisi olmaya karar verdim. Moda ile ilgili bir şey yapmak istediğimi içten içe bildiğim için, kurumsal hayatım boyunca alabildiğim tüm eğitim ve sertifikalarla moda tutkumu ve bilgimi pekiştirdim. Mirimalist ile de hayalim gerçeğe dönüştü. Evliyim ve 1,5 yaşında bir oğlum var.
- Tasarım yapmaya nasıl başladınız? Markanızı oluşturma sürecinizden bahsedebilir misiniz?
Kurumsal pazarlama deneyimim her ne kadar moda sektörüne girmemi geciktirmiş gibi görünse de bana moda girişimcisi olmak için gereken alt yapıyı sağladığını düşünüyorum. Çünkü kendi markanı kurmak sadece tasarım yapmaktan geçmiyor. Sadece tasarımcı değil, girişimci olmanız ve her yönüyle bir şirketi yönetmeniz gerekiyor. Marka kimliğini ve tasarım dilini oluşturmak için 1 sene kadar ön çalışma yaptım. Her şey içime sindikten sonra Mirimalist kuruldu.
- Mirimalist markasını 3 kelimeyle nasıl tanımlarsınız?
Sıradışı, zamansız ve modern.
- Kimler Mirimalist’in en büyük tutkunları?
Kendini tanıyan, stil sahibi, yeniliklere açık ve sıradışı olmaktan korkmayan insanlar…
- Tasarımlarınız nelerlerde satılıyor?
7 sezondur Vakkorama mağazalarında yer alıyoruz. Artan satış grafiğiyle güzel bir iş birliğimiz var. Tasarım duruşlarını sevdiğimiz Hipicon.com ve Souq mağazalarında da bazı seçili ürünlerimizi bulabilirsiniz. Kendi web sitemizde de online satışı açtık; www.mirimalist.com.
New York Soho’daki Wolf&Badger mağazasında da ürünlerimiz bulunuyor. Wolf&Badger, aynı zamanda online satışta da güçlü bir marka, o nedenle dünyanın her yerine satış yapabiliyoruz.
- Mirimalist’i farklı kılan özellikler neler?
Mirimalist üç boyutlu baskı teknolojisi ile kumaşı birleştiren giyilebilir “3D printed fashion” konusunda öncü bir marka. Zamansız, modern bir çizgisi ve kendine has bir tasarım dili var. Mirimalist, sade siluetleri ince tasarım detaylarıyla özgünleştiriyor.
- Yurtdışındaki faaliyetlerinizden bahsedebilir miyiz?
Hem kişisel hem ticari bir seçimle Avrupa pazarı yerine New York’u önceliklendirdik. 4 sezondur New York Soho’da satıştayız.
Son koleksiyon çekimini de New York sokaklarında gerçekleştirdik. New York ile özdeşleşmiş ikonik binalarla Mirimalist tasarımlarını aynı karede görmek çok keyifli oldu.
Wolf&Badger New York Soho mağazası ve online satış kanalı yanında; Avrupa, Uzakdoğu ve Ortadoğu da şu an gündemimizde.
- Bundan sonraki planlarınız neler?
Dünyada Mirimalist satacak yeni noktalar bulmak en büyük hedefimiz.
Ayrıca üç boyutlu baskı teknolojisi ile olan bağımızı kaybetmeden hep daha da güçlendirmek istiyoruz. O nedenle “3D printed fashion” alanında yenilikler ve kapsül koleksiyonlar planlarımız arasında.