Yeni Jenerasyon

İstanbul Moda Akademisi tarafından kurulan New Gen platformu, endüstriyi yeni yeteneklerle tanıştırmasının yanı sıra karma defileleriyle moda haftalarına taze bir soluk da getiriyor. Bu yılın New Gen tasarımcıları Ezgi Yıldırım, Tanyeli Erdem, Mehmet Demir, Süreyya Süleymanoğlu, Aycan Hakalmaz ve Selina Alp’in de adını yakın gelecekte sık duyacağımıza eminiz.

 

EZGİ YILDIRIM
DİJİTALE EVRİLME
Böyle bir platformda yer aldığım için çok heyecanlıyım. Moda haftasının bu yıl ilk kez dijital olarak gerçekleşmesinin de bizler için bir avantaj olduğunu düşünüyorum. Bu sayede çok daha fazla insana ulaşabileceğimize inanıyorum.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ
Moda sürekli değişen bir kavram. Artık insanlar bilinçlendi ve sürdürülebilirliğe çok daha fazla önem vermeye başladı. İnsanlar pandemi sürecinde aslında hızlı tüketime bu kadar ihtiyaçları olmadığını çok daha iyi anladı. Bu sayede hızlı tüketimin azalmaya başlayıp sürdürülebilirliğe verilen önemin çok daha artacağını düşünüyorum.

TASARIM KODLARI
Tasarımlarım o an hissettiğim duygulara göre şekilleniyor. Genelde seçtiğim konular kendi hayatımdan yola çıkarak oluşturduğum şeyler. Söylemek isteyip de söyleyemediğim çoğu şeyi ifade etmemi sağlıyor moda. Tasarımlarımı yaparken de hep kendimi dinliyorum, beni iyi bir şekilde yansıtmalarına özen gösteriyorum.

#SS21
İlkbahar-Yaz 2021 koleksiyonumun adı Safe Zone. Koleksiyon psikolojik olarak geçirdiğim zorlu bir dönemi anlatıyor. Bu süreç içerisinde kendi güvenli alanımdan çıkıp korkularımla yüzleşmeyi öğrendim. Çünkü bu güvenli olarak adlandırdığımız alan aslında bizim özgürlüğümüzü fazlasıyla kısıtlıyor. Renk skalasını seçerken yine yaşadığım dönemi ele aldım. Siyahla başlayan tasarımlar, iyileşme sürecine girmemle beraber çok renkli bir hal alıyor. Yani siyah benim ilk yaşadığım zorlu süreci, renkler de iyileşme sürecimi anlatıyor. O dönemde yaşadığım her şey koleksiyona yansıdı. Kullandığım ilaçlar, söylemek istediklerim, korkularım, hissettiğim bütün duyguları koleksiyona yansıtmaya çalıştım.

HAZIRLIK SÜRECİ
Çok keyifliydi! Raf Stesmans ve Bora Aksu hazırlık sürecinde bize her türlü desteği verdiler,  işin içinden çıkamadığım durumlarda çok yardımcı oldular. Desteklerinden ve bana bu fırsatı verdiklerinden dolayı İstanbul Moda Akademisi’ne de çok teşekkür ediyorum. Kendi hikayemi anlatmaktan çok mutluluk duydum. En keyif aldığım nokta tasarladığım kıyafetin gerçeğe döndüğünü gördüğüm an oldu. Kağıt üzerinde çizdiğiniz bir parçanın üç boyutlu hale getirilmiş halini görmek çok heyecan verici. En zorlandığım nokta ise kumaş bulma süreciydi. İstediğiniz kumaşları bulmak, renklerini ayarlamak epey zor olabiliyor.

PANDEMİ DÖNEMİ
Çizim yapmaya devam ettim. Aklımda olanları çizimle yansıtmak bana çok iyi geliyor. Pandemi süresinde çok fazla zamanım olduğu için koleksiyonum üzerinde de çalışıp onu geliştirdim. Tasarıma başlayış süreci bence en heyecanlı ve zaman ayrılması gereken aşamalardan biri. O yüzden buna ağırlık verdim.

İLHAM KAYNAKLARI
Martin Margiela, Raf Simons, Demna Gvasalia severek takip ettiğim ve bana ilham veren tasarımcıların başında geliyor.

YAKIN GELECEK
Öncelikle yurt dışında istediğim okullardan birinde eğitimime devam etmeyi çok istiyorum. İlk hedefim bu. Sonrasında, kendimi geliştirdiğime emin olduktan sonra kendimi özgürce ifade edebileceğim bir marka kurmak istiyorum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TANYELİ ERDEM

 

DİJİTALE EVRİLME

Dijitalleşme sürecinin hızlandığı bu dönemde gerçekleşen yeniliklerin moda haftasına ve genel olarak sektöre etkileri benim açımdan çok heyecan verici. Yeni bir platformda New Gen ile ilk kez koleksiyonumu sunacak olmak, yeni dönemin başlangıcının bir parçası olmak oldukça keyifli.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ

Yeni dönem yeni yöntemler gerektiriyor. Hızlı moda takvimleri ile sürdürdüğümüz ve dijital tüketimin arttığı bu dönem işleri daha fazla hızlandıracak. Çevre için daha sorumlu olmak ve dijital platformları sağlıklı kullanabilmek adına yeni yaklaşımlar geliştirmeliyiz. Bu süreç bizi bir sonraki adıma taşırken yıkıcı bir geçiş yaşanmaması için elimizden geleni yapmalıyız.

TASARIM KODLARI

Tasarım benim için bir yansıtma yöntemi. Giysileri, insanların duygularını ve kişiliğini yansıtan bir araç olarak nitelendiriyorum. Aynı zamanda kendi düşüncelerimi aktarmanın da bir yolu olarak görüyorum. Modanın cinsiyetsiz olduğu bir döneme ilerleyeceği ve daha interaktif olacağı bir dünya hayal ederek bu doğrultuda üniseks koleksiyonlar tasarlamayı tercih ediyorum.

#SS21

All in All koleksiyonu gerçek kendini bulmak, çoktan başladığımız bu yolculukta kendi davranışlarımızı, benliğimizi, düşüncelerimizi keşfetmek üzerine kurulu. Benim çabam, düşüncelerimizin ve ihtiyaçlarımızın temel sebebini aramak oldu. Uniseks bir koleksiyon.

HAZIRLIK SÜRECİ

Hızlı ve keyifli bir hazırlık süreciydi. Pandeminin getirdikleri ile çalışmalara biraz geç başladık fakat IMA‘da kısa zamanlamaya rağmen eğlenceli bir süreç geçirdik.

 

PANDEMİ DÖNEMİ

Evde geçirdiğimiz zaman benim tam da ihtiyacım olan bir dönemdi. Bu süreç kafamı toparlayabildiğim, hızlı çalışma temposunda isteyip yapamadığım birçok şeyi yapabildiğim bir zaman yarattı bana.

 

İLHAM KAYNAKLARI

Vivienne Westwood özellikle yakından takip ettiğim bir marka. Giysiler vasıtasıyla insanlarla kurduğu iletişim beni her zaman etkilemiştir. Loewe, Sacai, MSGM gibi markaları da beğenerek takip ediyorum.

GELECEK HEDEFLERİ

Gelecek planlarım arasında interaktif bir marka oluşturmak var. Şu an yaptığım işi geliştirerek müşteri ile birlikte gelişecek ürünler yaratmak istiyorum. Yurt dışında alacağım eğitim sonrası bu platformun temellerini atmış olmayı planlıyorum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MEHMET DEMİR

 

DİJİTALE EVRİLME

Heyecan verici yeni bir oluşumun içerisindeyiz, bunun ilki olmak çok güzel. Doğru bir yolda ilerlediğimizi düşünüyorum, bu şekilde çok daha fazla kişiye ulaşabiliyoruz. “Bu platformda nasıl farklı bir yer edinebiliriz?” sorusunun önemli olduğunu düşünüyorum. Dünya artık bambaşka bir yere gidiyor, buna adapte olmak için kalıplaştırılmış işlerden uzaklaşıp yenilikçi bir bakış açısıyla harekete geçmemiz gerekiyor.

 

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ

Moda endüstrisinin değişim sürecine bu kadar hızlı adapte olması zor gözüküyor. Dijital çalışmalara odaklanılır ve bu alanda ilerlemeye başlanırsa değişim sürecinin daha sıkıntısız geçeceğini düşünüyorum. Endüstrinin bu konuda fark yaratabilecek çalışmalar yapması gerekiyor.

 

TASARIM KODLARI

Tasarım yaparken kendimi kutsal hissediyorum. Yaratabilme, ifade edebilme, duygu… Alber Elbaz’ın, “Saf, yoğun duygular. Olay tasarım değil duygularla alakalı,” cümlesi tasarım anlayışımı ve bakış açımı özetliyor.

#SS21

Koleksiyon 80’ler döneminde yaşayan bir kadının hikayesiyle başladı, bu fikri kendi yaşadıklarımla birleştirdim. Renkler, semboller hikayenin dev bir parçası. Vücudu sıkı saran kumaşlar, bir o kadar rahat kesimler mevcut. Kumaş olarak geri dönüştürülmüş polyester kullandım. Kristal taşlar, boncuklar koleksiyonuma ayrı bir boyut kazandırdı. Renk olarak pembe, mor ve mavinin ahengini görebilirsiniz.

HAZIRLIK SÜRECİ

En keyiflisi hazırlık aşaması oluyor bana göre. En zor, en uykusuz ama tatlının üzerine konulan çilek kadar lezzetli! Kısıtlı bir süremiz vardı, yoğun bir tempoyla ilerledik. İMA programını en iyi şekilde yaptığı için kendi açımdan bir aksama yaşamadım. Atölye ortamında, kahkahalar içerisinde şarkılar söylenerek ve ter dökerek çıktı bu işler. İşin mutfağında olmak beni çok mutlu ediyor.

 

PANDEMİ DÖNEMİ

Uzun süredir yapmak istediğim bir şey vardı: Kısa bir süre her şeyden uzak kalıp gerçekten ne istediğimi öğrenmek. İlk defa hiçbir sorumluluk hissetmeden kendime bu fırsatı tanıyabildim Bu farkındalıktan sonra projelerimi harekete geçirebilmek ve hedeflerime ulaşmak için kendimden emin bir şekilde adım atmaya başladım.

İLHAM KAYNAKLARI

Dünyada çok fazla marka var, hepsini takip ediyorum demek gerçekçi olmaz ama her gün yeni bir marka ve tasarımcıyla tanışıyorum. Dijital ortam bizi saniyede dünyanın dört bir yanına götürüyor, avcumuzun içinde dev bir cevher var, çok şanslıyız. Markaların vizyonları, misyonları, global olaylara karşı duruşları üzerine sürekli bir araştırma içindeyim. Son dönemde bana en çok ilham veren isim Gucci kreatif direktörü Alessandro Michele. Yaptığı işlerde ruhunu ve duygusunu hissettirmeyi bırakın, adeta bana da onu yaşatıyor. Onunla birlikte kendimi başka boyutta buluyorum. Umarım bir gün birlikte çalışma fırsatım olur.

 

GELECEK HEDEFLERİ

İstanbul Moda Akademisi Master Class Moda Tasarımı eğitimim sonrasında öğrenimime İngiltere’de devam etmek istiyorum. Öğrenecek çok fazla şey var, aynı zamanda iş disiplinini orada farklı bir bakış açısıyla öğrenip kendimi geliştirmeyi amaçlıyorum. Bunları tamamladıktan sonra fikirlerimi, projelerimi sağlam adımlar atarak gerçekleştirmeyi umuyorum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SÜREYYA SÜLEYMANOĞLU

 

DİJİTALE EVRİLME

IMA New Gen defilesi için hazırladığımız koleksiyonun dijital olarak sunulacak olması değişik ve heyecan verici bir deneyim. Olumsuz bir durumu kendi lehimize çevirebilmek ve bundan estetik ve yaratıcı  şeyler çıkarmak, özellikle de sektör adına bence yeni bir soluk. Bana göre dijitalin yükselişi artık denenmeyen çok az şeyin olduğu moda sektörü için iyi bir gelişme. Burası, tasarımcıların bağımsız ve kendileri olabildiği, her türlü fikrin alıcısını bulabildiği önemli bir mecra.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ

Artık her şeyi hızlı yaşayıp, tüketip yenisine geçtiğimiz bir dönemdeyiz. Bu döngü zaten moda endüstrisinin doğasında vardı, şimdi sanki daha da hızlandı. Her an bir değişim içindeyiz ve bu hız artık gelecekle ilgilenmektense şimdiye odaklanmamıza yol açıyor. 2020 yılının getirdikleriyle bunu daha da iyi anlamış olduk ve buna göre hareket edeceğiz.

TASARIM KODLARI

Çalışmalarımda bir duyguya, düşünceye değinme eğilimindeyim. Her detayın altının dolu olması önemli. İnsanların tasarımlarım hakkında düşünmelerini, onlara kendi anlamlarını katmalarını ve giyerken iyi hissetmelerini arzu ederim. Ayrıca hızlı moda ürünlerin aksine iyi kalıplara sahip, evladiyelik dediğimiz parçalar yapmak da tasarım anlayışımın değişmez bir parçası.

#SS21

Bu koleksiyon için görsel ve estetik detaylarıyla bilinen Alman dışavurumculuk akımını araştırdım. Bu akımda filmlerde belirgin olarak ışık oyunları, sürreal set tasarımları, kontrast renk kullanımları gibi birçok detayı giysi formlarına, detaylara katmak istedim. Tasarımlar için ilham kaynağım, sinemada ilk dışavurumcu film olan Dr. Caligari’nin Muayenehanesi (The Cabinet Of Dr. Caligari) oldu. Koleksiyonda çoğunlukla siyah, beyaz ve gri tonları kullandım.

 

HAZIRLIK SÜRECİ

İstanbul Moda Akademisi Moda Tasarımı ve Yönetimi Master Class Programı kapsamında hazırladığım bir koleksiyon olduğu için üretim sürecini daha çok hocalarım Raf Stesmans ve Bora Aksu ile bilgi alışverişleri yaparak ilerlettik. Keyif verici ve farklı bir deneyimdi. Tabii ki içinde bulunduğumuz şartlar sebebiyle uygulama aşaması biraz yorucuydu. Yine de koleksiyonu istediğimiz gibi bitirme şansı bulduk.

PANDEMİ DÖNEMİ

Bir tasarımdan önce mutlaka detaylı bir araştırma yapan ve atölye aşamasına da her konuda dahil olan titiz biri olarak, pandemi dönemini biraz daha sakin geçirmeyi seçtim. Yine okudum, yine izledim ama evde olmanın getirdiği, “Aktif olmalıyım, bir şeyler tasarlamalıyım, bu an boş geçmemeli,” düşüncelerine de kapılmamaya çalıştım. Zaten hemen sonrasında defile için hazırlıklara başlandığı için o tarz bir endişeyi düşünecek vaktim dahi olmadı.

İLHAM KAYNAKLARI

Takip ettiğim birçok isim var. Thierry Mugler, Raf Simons, Maison Martin Margiela, Thom Browne bunlardan birkaçı.

YAKIN GELECEK

Şu an aynı mesleği yaptığım kız kardeşimle Milano’dayız ve Nuova Accademia di Belle Arti’de yüksek lisans eğitimine başladık. Gelecekte de ortak şeyler yapmak istiyoruz çünkü tasarım anlayışımız ve dünyaya bakışımız çok benziyor. Yüksek lisanstan sonra, hedef kitlemi sadece belli bir bölge ile sınırlandırmamak ve dünyanın her tarafında ilham verebileceğim insanlara ulaşmak istiyorum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AYCAN HAKALMAZ

 

DİJİTALE EVRİLME

MBFWI’nin ilk kez dijital yapılması ve bunun içerisinde yer almak beni çok heyecanlandırıyor. İlk kez oluşu bir taraftan ürkütse de, dijital olmasından dolayı çok daha fazla insana ulaşması beni aynı zamanda umutlandırıyor. Aslında içerisinde bulunduğumuz çağ için belki de bir gereklilik bu ve bize sadece uyum sağlayıp üretmek kalıyor.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ

Dünyanın dijitalleşmesi her sektörü olduğu gibi moda sektörünü de büyük etkisi altına alıyor. Öncelikle çok büyük sanal bir üretim ve tüketim pazarı oluşturuyor. Distopyaları çok severim ama benim hayal ettiğim dijital, gelecekte ruhu olmayan bir toplum değil. Umarım bu teknoloji ve bilişim çağı içerisinde toplum olarak ruhumuzu kaybetmeden gelişmeye ve üretmeye devam ederiz.

 

TASARIM KODLARI

Üretmek, takipte kalmak ve sürekli ruhu beslemek bireyin potansiyelini destekleyen kavramlar, bu yüzden çoğunlukla bunun farkında kalıp, bunu kendimden esirgememeye çalışıyorum. Bu yüzden edindiğim birçok fikri fiziksel olarak karşımda görmeyi istiyorum. Tasarım tüm bu sürecin tamamının tanımı aslında benim için. Çok heyecan verici bir serüven, üretmek insanın ruhunu eğitmesi aslında ve tasarlamak tüm bu ilhamın ve üretimin tamamı.

#SS21

Koleksiyonumun adı Just Child. Patti Smith ve onun gibi kadınlar için yazılmış bir hikaye. Koleksiyonun hikayesini açıklarken aslında ben de ötekileştiriyor, “Patti Smith gibi kadınlar,” diye bir tanımlama kullanıyorum. Çünkü bu kadınlar dış görünüşleri, tavırları, temsil ettikleri cinsiyet, edindikleri anlayışla ötekileştirilmiş, hayatlarının bir evresinden sonra ün kazanmış kadınlar. Smith bu bağlamda koleksiyonumun ilham perisi oldu. Manifestom gereği koleksiyonda hem maskülen kumaşlara, hem de deri yüzeylere yer verdim. Just Child kitabından edindiğim doneler sayesinde ortaya çıkan tüm sloganlar, yüzeyler, baskılar koleksiyonun hikayesini destekliyor.

 

HAZIRLIK SÜRECİ

Bir koleksiyonun konusu, malzemesi, görseli ve çizimi, genel olarak tüm hazırlık süreci eğlenceli olsa da aynı zamanda da zor. Takıldığımız noktalarda mentorlarımız olan Bora Aksu ve Raf Stesmans’dan yardım aldık. Atölye, sürecin en yorucu aynı zamanda en eğitici tarafıydı. Tüm bu süreç için İMA’ya teşekkürler.

 

PANDEMİ DÖNEMİ

Pandemi bence herkes için kendiyle yalnız kalma ve tanıma dönemi oldu. İçimde gizli kalan ve bastırdığım Aycan’la tanıştığım, kabullendiğim üretken bir süreç olduğunu söyleyebilirim.

 

İLHAM KAYNAKLARI

Lüks sokak stili üzerine çalışan marka ve tasarımcıları severek takip ediyorum. Virgil Abloh bu alanın en iyilerinden. Türkiye’den ise Les Benjamins ve Freedom of Space yine çizgisini beğendiğim, takip ettiğim markalar.

 

YAKIN GELECEK

Öncelikle sektör içerisinde tecrübelenmeyi amaçlıyorum. Takip ettiğim ve çizgisini beğendiğim birçok marka, tasarımcı var. Öncesinde onlarla tanışmak, çalışmak birçok şeyi deneyimlemek istiyor ve planlıyorum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SELİNA ALP

DİJİTALE EVRİLME

Koleksiyonumu ilk kez sunacak olmanın verdiği heyecanın yanı sıra kimsenin moda haftasına gelemeyecek olması da bir o kadar tuhaf hissettiriyor. Bir yandan da zaten tuhaf bir dönemde yaşadığımız için şanslı hissediyorum, yarın ne olacağı belli değil ve buna rağmen koleksiyonlarımızı moda haftasında sunabileceğiz. Dijital moda haftası deneyimini ilk kez yaşayacağız. Benim koleksiyonum da dijitalleşmenin bir parçası olduğu için heyecan duyuyorum.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ

Moda endüstrisi için her şeyin daha kolay olacağını düşünüyorum. Yaşadığımız dönemde her şey çok hızlı değişiyor. Artık markete dahi gitmiyor, ne istiyorsak evimize sipariş ediyoruz. Moda endüstrisi de bu yönde değişim gösterecek. Şu an ilk aşamasının içindeyiz. Umarım fast fashion yani hızlı moda kavramı daha da hızlı bir moda konseptine dönüşmez. Çünkü kıyafetlerin benim için özel bir anlamı var. 

 

TASARIM KODLARI

Moda benim için bir hayat tarzı. Giydiğimiz kıyafetler sözcüklere gerek kalmadan kendimizi ifade etmemizi sağlıyor. Kıyafetlerimle kendimi yansıttığımı düşünüyorum, hatta karakterim bile okunabiliyor. Hazırladığım koleksiyonlarla ortaya yeni formlar, şekiller ve baskılar çıkarmak isterim. İnsanlara ilham verebilmek benim için çok değerli. Tasarımlarımı giyenlerin ruhundan özgüven yansımalı. Yarattığım koleksiyonların birkaç hafta değil, seneler boyunca konuşulmasını dilerim.

#SS21

Koleksiyonumu şov amaçlı hazırlamıştım, yine de hazır giyim parçaları ile karıştırmaya çalıştım. Abartılı şekiller, baskılar ve renklerle çalışmayı çok severim. Koleksiyonumu bir tema üzerinden tasarladım ve ilk kez kadın kıyafetlerini erkekleştirmeye çalıştım. Beyonce ve Jay-Z’nin 2018 yılında çıkan Apesh#t klibinden ilham aldım. İkilinin 2003 yılında piyasaya sürülen 03 Bonnie & Clyde şarkıları da ikinci ilham noktam oldu. Bu araştırmalarımı birleştirip, “power couple” yani güçlü ikili temasına odaklandım. Yeni evlenen bir çift olabilir, futbol takımı olabilir, iki erkek sevgili olabilir, anne-kız olabilir; bu güçlü ikiliyi düşünürken ve çizimlerimi yaparken kurallarım yoktu. Renk paletinde gördüğünüz hemen hemen tüm renkleri kullandım. Anne tarafımdan Rus kökenliyim, o yüzden bu koleksiyonumda eski Rus desenlerinden de esinlendim. Bunun dışında tanınmış futbol takımlarının logolarını kullanarak da bir desen oluşturdum.

 

HAZIRLIK SÜRECİ

Koleksiyonumun yaratım süresi biraz uzundu, çünkü çizimlerimin çoğunu beğensem de bir seçim yapmak zorundaydım. Kumaşlarımın bir kısmı yurt dışından geldiği için, kargo ve gümrükte epey sıkıntı yaşadım. Tüm bunlar benim için iyi oldu çünkü kendimi heyecan ve kısıtlı bir süre içerisinde bulunca beynimdeki yaratıcılık kısmı daha iyi çalışmaya başladı. En yorulduğum noktalar küçük detaylar için gösterdiğim çaba ve doğru kalıpları ortaya çıkarmaktı. En keyif aldığım noktalar ise konsepti oluşturmak, araştırma yapmak ve ondan sonra çizime başlamaktı. Ve tabii şovu unutmayalım! MBFWI’deki defile bambaşka bir his veriyor, gururla kendi koleksiyonumu izliyorum. Sanki bir hayal içinde yaşadığımı hissediyorum.

 

PANDEMİ DÖNEMİ

Belgesel izlemekten ilham alan biriyim. Bu süreçte de çok fazla belgesel izleme şansım oldu. Bunun dışında belli bir konseptim olduğu zaman durmaksızın çizim yapabiliyorum. Bu kez farklı stillerde çizimler yapmayı da denedim ve süreci bu şekilde geçirdim.

 

İLHAM KAYNAKLARI

Küçükken aile bireyi gibi gördüğüm tasarımcılardan biri Gianni Versace’ydi. Kullandığı barok stili beni çok etkiliyor. Onun dışında John Galliano da beni çok etkiliyor, düşünce tarzını ve çılgınlığını ilham noktası olarak görüyorum. Kanye West ile ise aynı düşünceleri paylaşıyorum. Birçok insanın onun tuhaf olduğunu düşündüğünü biliyorum, ama benim için o, müzikte ve modada bir efsane. Sürekli yeni fikirler üretiyor.

 

YAKIN GELECEK

Zamanı gelince kendi markamı kurmak isterim. Markamı her sene büyütmek ve belki bir gün ayakkabı, çanta da üretmek…Üzerinden birkaç sene geçtikten sonra da bir hayır kurumu projem var. Şimdiki planım ise İMA Master Class eğitimi sonrasında eğitimime devam etmek. Yine çılgın, farklı ama daha çok hazır giyime yakın olan bir koleksiyon yaratmak. Ve gelecek Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’a yine katılmayı çok isterim.

 

 

 

 

 

 

 

 

DİJİTALE EVRİLME
Böyle bir platformda yer aldığım için çok heyecanlıyım. Moda haftasının bu yıl ilk kez dijital olarak gerçekleşmesinin de bizler için bir avantaj olduğunu düşünüyorum. Bu sayede çok daha fazla insana ulaşabileceğimize inanıyorum.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ
Moda sürekli değişen bir kavram. Artık insanlar bilinçlendi ve sürdürülebilirliğe çok daha fazla önem vermeye başladı. İnsanlar pandemi sürecinde aslında hızlı tüketime bu kadar ihtiyaçları olmadığını çok daha iyi anladı. Bu sayede hızlı tüketimin azalmaya başlayıp sürdürülebilirliğe verilen önemin çok daha artacağını düşünüyorum.

TASARIM KODLARI
Tasarımlarım o an hissettiğim duygulara göre şekilleniyor. Genelde seçtiğim konular kendi hayatımdan yola çıkarak oluşturduğum şeyler. Söylemek isteyip de söyleyemediğim çoğu şeyi ifade etmemi sağlıyor moda. Tasarımlarımı yaparken de hep kendimi dinliyorum, beni iyi bir şekilde yansıtmalarına özen gösteriyorum.

#SS21
İlkbahar-Yaz 2021 koleksiyonumun adı Safe Zone. Koleksiyon psikolojik olarak geçirdiğim zorlu bir dönemi anlatıyor. Bu süreç içerisinde kendi güvenli alanımdan çıkıp korkularımla yüzleşmeyi öğrendim. Çünkü bu güvenli olarak adlandırdığımız alan aslında bizim özgürlüğümüzü fazlasıyla kısıtlıyor. Renk skalasını seçerken yine yaşadığım dönemi ele aldım. Siyahla başlayan tasarımlar, iyileşme sürecine girmemle beraber çok renkli bir hal alıyor. Yani siyah benim ilk yaşadığım zorlu süreci, renkler de iyileşme sürecimi anlatıyor. O dönemde yaşadığım her şey koleksiyona yansıdı. Kullandığım ilaçlar, söylemek istediklerim, korkularım, hissettiğim bütün duyguları koleksiyona yansıtmaya çalıştım.

HAZIRLIK SÜRECİ
Çok keyifliydi! Raf Stesmans ve Bora Aksu hazırlık sürecinde bize her türlü desteği verdiler,  işin içinden çıkamadığım durumlarda çok yardımcı oldular. Desteklerinden ve bana bu fırsatı verdiklerinden dolayı İstanbul Moda Akademisi’ne de çok teşekkür ediyorum. Kendi hikayemi anlatmaktan çok mutluluk duydum. En keyif aldığım nokta tasarladığım kıyafetin gerçeğe döndüğünü gördüğüm an oldu. Kağıt üzerinde çizdiğiniz bir parçanın üç boyutlu hale getirilmiş halini görmek çok heyecan verici. En zorlandığım nokta ise kumaş bulma süreciydi. İstediğiniz kumaşları bulmak, renklerini ayarlamak epey zor olabiliyor.

PANDEMİ DÖNEMİ
Çizim yapmaya devam ettim. Aklımda olanları çizimle yansıtmak bana çok iyi geliyor. Pandemi süresinde çok fazla zamanım olduğu için koleksiyonum üzerinde de çalışıp onu geliştirdim. Tasarıma başlayış süreci bence en heyecanlı ve zaman ayrılması gereken aşamalardan biri. O yüzden buna ağırlık verdim.

İLHAM KAYNAKLARI
Martin Margiela, Raf Simons, Demna Gvasalia severek takip ettiğim ve bana ilham veren tasarımcıların başında geliyor.

YAKIN GELECEK
Öncelikle yurt dışında istediğim okullardan birinde eğitimime devam etmeyi çok istiyorum. İlk hedefim bu. Sonrasında, kendimi geliştirdiğime emin olduktan sonra kendimi özgürce ifade edebileceğim bir marka kurmak istiyorum.

DİJİTALE EVRİLME
Dijitalleşme sürecinin hızlandığı bu dönemde gerçekleşen yeniliklerin moda haftasına ve genel olarak sektöre etkileri benim açımdan çok heyecan verici. Yeni bir platformda New Gen ile ilk kez koleksiyonumu sunacak olmak, yeni dönemin başlangıcının bir parçası olmak oldukça keyifli.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ
Yeni dönem yeni yöntemler gerektiriyor. Hızlı moda takvimleri ile sürdürdüğümüz ve dijital tüketimin arttığı bu dönem işleri daha fazla hızlandıracak. Çevre için daha sorumlu olmak ve dijital platformları sağlıklı kullanabilmek adına yeni yaklaşımlar geliştirmeliyiz. Bu süreç bizi bir sonraki adıma taşırken yıkıcı bir geçiş yaşanmaması için elimizden geleni yapmalıyız.

TASARIM KODLARI
Tasarım benim için bir yansıtma yöntemi. Giysileri, insanların duygularını ve kişiliğini yansıtan bir araç olarak nitelendiriyorum. Aynı zamanda kendi düşüncelerimi aktarmanın da bir yolu olarak görüyorum. Modanın cinsiyetsiz olduğu bir döneme ilerleyeceği ve daha interaktif olacağı bir dünya hayal ederek bu doğrultuda üniseks koleksiyonlar tasarlamayı tercih ediyorum.

#SS21

All in All koleksiyonu gerçek kendini bulmak, çoktan başladığımız bu yolculukta kendi davranışlarımızı, benliğimizi, düşüncelerimizi keşfetmek üzerine kurulu. Benim çabam, düşüncelerimizin ve ihtiyaçlarımızın temel sebebini aramak oldu. Uniseks bir koleksiyon.

HAZIRLIK SÜRECİ
Hızlı ve keyifli bir hazırlık süreciydi. Pandeminin getirdikleri ile çalışmalara biraz geç başladık fakat IMA‘da kısa zamanlamaya rağmen eğlenceli bir süreç geçirdik.

PANDEMİ DÖNEMİ
Evde geçirdiğimiz zaman benim tam da ihtiyacım olan bir dönemdi. Bu süreç kafamı toparlayabildiğim, hızlı çalışma temposunda isteyip yapamadığım birçok şeyi yapabildiğim bir zaman yarattı bana.

İLHAM KAYNAKLARI
Vivienne Westwood özellikle yakından takip ettiğim bir marka. Giysiler vasıtasıyla insanlarla kurduğu iletişim beni her zaman etkilemiştir. Loewe, Sacai, MSGM gibi markaları da beğenerek takip ediyorum.

GELECEK HEDEFLERİ
Gelecek planlarım arasında interaktif bir marka oluşturmak var. Şu an yaptığım işi geliştirerek müşteri ile birlikte gelişecek ürünler yaratmak istiyorum. Yurt dışında alacağım eğitim sonrası bu platformun temellerini atmış olmayı planlıyorum.

DİJİTALE EVRİLME
Heyecan verici yeni bir oluşumun içerisindeyiz, bunun ilki olmak çok güzel. Doğru bir yolda ilerlediğimizi düşünüyorum, bu şekilde çok daha fazla kişiye ulaşabiliyoruz. “Bu platformda nasıl farklı bir yer edinebiliriz?” sorusunun önemli olduğunu düşünüyorum. Dünya artık bambaşka bir yere gidiyor, buna adapte olmak için kalıplaştırılmış işlerden uzaklaşıp yenilikçi bir bakış açısıyla harekete geçmemiz gerekiyor.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ
Moda endüstrisinin değişim sürecine bu kadar hızlı adapte olması zor gözüküyor. Dijital çalışmalara odaklanılır ve bu alanda ilerlemeye başlanırsa değişim sürecinin daha sıkıntısız geçeceğini düşünüyorum. Endüstrinin bu konuda fark yaratabilecek çalışmalar yapması gerekiyor.

TASARIM KODLARI
Tasarım yaparken kendimi kutsal hissediyorum. Yaratabilme, ifade edebilme, duygu… Alber Elbaz’ın, “Saf, yoğun duygular. Olay tasarım değil duygularla alakalı,” cümlesi tasarım anlayışımı ve bakış açımı özetliyor.

#SS21
Koleksiyon 80’ler döneminde yaşayan bir kadının hikayesiyle başladı, bu fikri kendi yaşadıklarımla birleştirdim. Renkler, semboller hikayenin dev bir parçası. Vücudu sıkı saran kumaşlar, bir o kadar rahat kesimler mevcut. Kumaş olarak geri dönüştürülmüş polyester kullandım. Kristal taşlar, boncuklar koleksiyonuma ayrı bir boyut kazandırdı. Renk olarak pembe, mor ve mavinin ahengini görebilirsiniz.

HAZIRLIK SÜRECİ
En keyiflisi hazırlık aşaması oluyor bana göre. En zor, en uykusuz ama tatlının üzerine konulan çilek kadar lezzetli! Kısıtlı bir süremiz vardı, yoğun bir tempoyla ilerledik. İMA programını en iyi şekilde yaptığı için kendi açımdan bir aksama yaşamadım. Atölye ortamında, kahkahalar içerisinde şarkılar söylenerek ve ter dökerek çıktı bu işler. İşin mutfağında olmak beni çok mutlu ediyor.

PANDEMİ DÖNEMİ
Uzun süredir yapmak istediğim bir şey vardı: Kısa bir süre her şeyden uzak kalıp gerçekten ne istediğimi öğrenmek. İlk defa hiçbir sorumluluk hissetmeden kendime bu fırsatı tanıyabildim Bu farkındalıktan sonra projelerimi harekete geçirebilmek ve hedeflerime ulaşmak için kendimden emin bir şekilde adım atmaya başladım.

İLHAM KAYNAKLARI
Dünyada çok fazla marka var, hepsini takip ediyorum demek gerçekçi olmaz ama her gün yeni bir marka ve tasarımcıyla tanışıyorum. Dijital ortam bizi saniyede dünyanın dört bir yanına götürüyor, avcumuzun içinde dev bir cevher var, çok şanslıyız. Markaların vizyonları, misyonları, global olaylara karşı duruşları üzerine sürekli bir araştırma içindeyim. Son dönemde bana en çok ilham veren isim Gucci kreatif direktörü Alessandro Michele. Yaptığı işlerde ruhunu ve duygusunu hissettirmeyi bırakın, adeta bana da onu yaşatıyor. Onunla birlikte kendimi başka boyutta buluyorum. Umarım bir gün birlikte çalışma fırsatım olur.

GELECEK HEDEFLERİ
İstanbul Moda Akademisi Master Class Moda Tasarımı eğitimim sonrasında öğrenimime İngiltere’de devam etmek istiyorum. Öğrenecek çok fazla şey var, aynı zamanda iş disiplinini orada farklı bir bakış açısıyla öğrenip kendimi geliştirmeyi amaçlıyorum. Bunları tamamladıktan sonra fikirlerimi, projelerimi sağlam adımlar atarak gerçekleştirmeyi umuyorum.

 

DİJİTALE EVRİLME
IMA New Gen defilesi için hazırladığımız koleksiyonun dijital olarak sunulacak olması değişik ve heyecan verici bir deneyim. Olumsuz bir durumu kendi lehimize çevirebilmek ve bundan estetik ve yaratıcı  şeyler çıkarmak, özellikle de sektör adına bence yeni bir soluk. Bana göre dijitalin yükselişi artık denenmeyen çok az şeyin olduğu moda sektörü için iyi bir gelişme. Burası, tasarımcıların bağımsız ve kendileri olabildiği, her türlü fikrin alıcısını bulabildiği önemli bir mecra.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ
Artık her şeyi hızlı yaşayıp, tüketip yenisine geçtiğimiz bir dönemdeyiz. Bu döngü zaten moda endüstrisinin doğasında vardı, şimdi sanki daha da hızlandı. Her an bir değişim içindeyiz ve bu hız artık gelecekle ilgilenmektense şimdiye odaklanmamıza yol açıyor. 2020 yılının getirdikleriyle bunu daha da iyi anlamış olduk ve buna göre hareket edeceğiz.

TASARIM KODLARI
Çalışmalarımda bir duyguya, düşünceye değinme eğilimindeyim. Her detayın altının dolu olması önemli. İnsanların tasarımlarım hakkında düşünmelerini, onlara kendi anlamlarını katmalarını ve giyerken iyi hissetmelerini arzu ederim. Ayrıca hızlı moda ürünlerin aksine iyi kalıplara sahip, evladiyelik dediğimiz parçalar yapmak da tasarım anlayışımın değişmez bir parçası.

#SS21
Bu koleksiyon için görsel ve estetik detaylarıyla bilinen Alman dışavurumculuk akımını araştırdım. Bu akımda filmlerde belirgin olarak ışık oyunları, sürreal set tasarımları, kontrast renk kullanımları gibi birçok detayı giysi formlarına, detaylara katmak istedim. Tasarımlar için ilham kaynağım, sinemada ilk dışavurumcu film olan Dr. Caligari’nin Muayenehanesi (The Cabinet Of Dr. Caligari) oldu. Koleksiyonda çoğunlukla siyah, beyaz ve gri tonları kullandım.

HAZIRLIK SÜRECİ
İstanbul Moda Akademisi Moda Tasarımı ve Yönetimi Master Class Programı kapsamında hazırladığım bir koleksiyon olduğu için üretim sürecini daha çok hocalarım Raf Stesmans ve Bora Aksu ile bilgi alışverişleri yaparak ilerlettik. Keyif verici ve farklı bir deneyimdi. Tabii ki içinde bulunduğumuz şartlar sebebiyle uygulama aşaması biraz yorucuydu. Yine de koleksiyonu istediğimiz gibi bitirme şansı bulduk.

PANDEMİ DÖNEMİ
Bir tasarımdan önce mutlaka detaylı bir araştırma yapan ve atölye aşamasına da her konuda dahil olan titiz biri olarak, pandemi dönemini biraz daha sakin geçirmeyi seçtim. Yine okudum, yine izledim ama evde olmanın getirdiği, “Aktif olmalıyım, bir şeyler tasarlamalıyım, bu an boş geçmemeli,” düşüncelerine de kapılmamaya çalıştım. Zaten hemen sonrasında defile için hazırlıklara başlandığı için o tarz bir endişeyi düşünecek vaktim dahi olmadı.

İLHAM KAYNAKLARI
Takip ettiğim birçok isim var. Thierry Mugler, Raf Simons, Maison Martin Margiela, Thom Browne bunlardan birkaçı.

YAKIN GELECEK
Şu an aynı mesleği yaptığım kız kardeşimle Milano’dayız ve Nuova Accademia di Belle Arti’de yüksek lisans eğitimine başladık. Gelecekte de ortak şeyler yapmak istiyoruz çünkü tasarım anlayışımız ve dünyaya bakışımız çok benziyor. Yüksek lisanstan sonra, hedef kitlemi sadece belli bir bölge ile sınırlandırmamak ve dünyanın her tarafında ilham verebileceğim insanlara ulaşmak istiyorum.

DİJİTALE EVRİLME
MBFWI’nin ilk kez dijital yapılması ve bunun içerisinde yer almak beni çok heyecanlandırıyor. İlk kez oluşu bir taraftan ürkütse de, dijital olmasından dolayı çok daha fazla insana ulaşması beni aynı zamanda umutlandırıyor. Aslında içerisinde bulunduğumuz çağ için belki de bir gereklilik bu ve bize sadece uyum sağlayıp üretmek kalıyor.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ
Dünyanın dijitalleşmesi her sektörü olduğu gibi moda sektörünü de büyük etkisi altına alıyor. Öncelikle çok büyük sanal bir üretim ve tüketim pazarı oluşturuyor. Distopyaları çok severim ama benim hayal ettiğim dijital, gelecekte ruhu olmayan bir toplum değil. Umarım bu teknoloji ve bilişim çağı içerisinde toplum olarak ruhumuzu kaybetmeden gelişmeye ve üretmeye devam ederiz.

TASARIM KODLARI
Üretmek, takipte kalmak ve sürekli ruhu beslemek bireyin potansiyelini destekleyen kavramlar, bu yüzden çoğunlukla bunun farkında kalıp, bunu kendimden esirgememeye çalışıyorum. Bu yüzden edindiğim birçok fikri fiziksel olarak karşımda görmeyi istiyorum. Tasarım tüm bu sürecin tamamının tanımı aslında benim için. Çok heyecan verici bir serüven, üretmek insanın ruhunu eğitmesi aslında ve tasarlamak tüm bu ilhamın ve üretimin tamamı.

#SS21
Koleksiyonumun adı Just Child. Patti Smith ve onun gibi kadınlar için yazılmış bir hikaye. Koleksiyonun hikayesini açıklarken aslında ben de ötekileştiriyor, “Patti Smith gibi kadınlar,” diye bir tanımlama kullanıyorum. Çünkü bu kadınlar dış görünüşleri, tavırları, temsil ettikleri cinsiyet, edindikleri anlayışla ötekileştirilmiş, hayatlarının bir evresinden sonra ün kazanmış kadınlar. Smith bu bağlamda koleksiyonumun ilham perisi oldu. Manifestom gereği koleksiyonda hem maskülen kumaşlara, hem de deri yüzeylere yer verdim. Just Child kitabından edindiğim doneler sayesinde ortaya çıkan tüm sloganlar, yüzeyler, baskılar koleksiyonun hikayesini destekliyor.

 

HAZIRLIK SÜRECİ
Bir koleksiyonun konusu, malzemesi, görseli ve çizimi, genel olarak tüm hazırlık süreci eğlenceli olsa da aynı zamanda da zor. Takıldığımız noktalarda mentorlarımız olan Bora Aksu ve Raf Stesmans’dan yardım aldık. Atölye, sürecin en yorucu aynı zamanda en eğitici tarafıydı. Tüm bu süreç için İMA’ya teşekkürler.

PANDEMİ DÖNEMİ
Pandemi bence herkes için kendiyle yalnız kalma ve tanıma dönemi oldu. İçimde gizli kalan ve bastırdığım Aycan’la tanıştığım, kabullendiğim üretken bir süreç olduğunu söyleyebilirim.

İLHAM KAYNAKLARI
Lüks sokak stili üzerine çalışan marka ve tasarımcıları severek takip ediyorum. Virgil Abloh bu alanın en iyilerinden. Türkiye’den ise Les Benjamins ve Freedom of Space yine çizgisini beğendiğim, takip ettiğim markalar.

YAKIN GELECEK
Öncelikle sektör içerisinde tecrübelenmeyi amaçlıyorum. Takip ettiğim ve çizgisini beğendiğim birçok marka, tasarımcı var. Öncesinde onlarla tanışmak, çalışmak birçok şeyi deneyimlemek istiyor ve planlıyorum.

 

DİJİTALE EVRİLME
Koleksiyonumu ilk kez sunacak olmanın verdiği heyecanın yanı sıra kimsenin moda haftasına gelemeyecek olması da bir o kadar tuhaf hissettiriyor. Bir yandan da zaten tuhaf bir dönemde yaşadığımız için şanslı hissediyorum, yarın ne olacağı belli değil ve buna rağmen koleksiyonlarımızı moda haftasında sunabileceğiz. Dijital moda haftası deneyimini ilk kez yaşayacağız. Benim koleksiyonum da dijitalleşmenin bir parçası olduğu için heyecan duyuyorum.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİ
Moda endüstrisi için her şeyin daha kolay olacağını düşünüyorum. Yaşadığımız dönemde her şey çok hızlı değişiyor. Artık markete dahi gitmiyor, ne istiyorsak evimize sipariş ediyoruz. Moda endüstrisi de bu yönde değişim gösterecek. Şu an ilk aşamasının içindeyiz. Umarım fast fashion yani hızlı moda kavramı daha da hızlı bir moda konseptine dönüşmez. Çünkü kıyafetlerin benim için özel bir anlamı var. 

TASARIM KODLARI
Moda benim için bir hayat tarzı. Giydiğimiz kıyafetler sözcüklere gerek kalmadan kendimizi ifade etmemizi sağlıyor. Kıyafetlerimle kendimi yansıttığımı düşünüyorum, hatta karakterim bile okunabiliyor. Hazırladığım koleksiyonlarla ortaya yeni formlar, şekiller ve baskılar çıkarmak isterim. İnsanlara ilham verebilmek benim için çok değerli. Tasarımlarımı giyenlerin ruhundan özgüven yansımalı. Yarattığım koleksiyonların birkaç hafta değil, seneler boyunca konuşulmasını dilerim.

#SS21
Koleksiyonumu şov amaçlı hazırlamıştım, yine de hazır giyim parçaları ile karıştırmaya çalıştım. Abartılı şekiller, baskılar ve renklerle çalışmayı çok severim. Koleksiyonumu bir tema üzerinden tasarladım ve ilk kez kadın kıyafetlerini erkekleştirmeye çalıştım. Beyonce ve Jay-Z’nin 2018 yılında çıkan Apesh#t klibinden ilham aldım. İkilinin 2003 yılında piyasaya sürülen 03 Bonnie & Clyde şarkıları da ikinci ilham noktam oldu. Bu araştırmalarımı birleştirip, “power couple” yani güçlü ikili temasına odaklandım. Yeni evlenen bir çift olabilir, futbol takımı olabilir, iki erkek sevgili olabilir, anne-kız olabilir; bu güçlü ikiliyi düşünürken ve çizimlerimi yaparken kurallarım yoktu. Renk paletinde gördüğünüz hemen hemen tüm renkleri kullandım. Anne tarafımdan Rus kökenliyim, o yüzden bu koleksiyonumda eski Rus desenlerinden de esinlendim. Bunun dışında tanınmış futbol takımlarının logolarını kullanarak da bir desen oluşturdum.

HAZIRLIK SÜRECİ
Koleksiyonumun yaratım süresi biraz uzundu, çünkü çizimlerimin çoğunu beğensem de bir seçim yapmak zorundaydım. Kumaşlarımın bir kısmı yurt dışından geldiği için, kargo ve gümrükte epey sıkıntı yaşadım. Tüm bunlar benim için iyi oldu çünkü kendimi heyecan ve kısıtlı bir süre içerisinde bulunca beynimdeki yaratıcılık kısmı daha iyi çalışmaya başladı. En yorulduğum noktalar küçük detaylar için gösterdiğim çaba ve doğru kalıpları ortaya çıkarmaktı. En keyif aldığım noktalar ise konsepti oluşturmak, araştırma yapmak ve ondan sonra çizime başlamaktı. Ve tabii şovu unutmayalım! MBFWI’deki defile bambaşka bir his veriyor, gururla kendi koleksiyonumu izliyorum. Sanki bir hayal içinde yaşadığımı hissediyorum.

PANDEMİ DÖNEMİ
Belgesel izlemekten ilham alan biriyim. Bu süreçte de çok fazla belgesel izleme şansım oldu. Bunun dışında belli bir konseptim olduğu zaman durmaksızın çizim yapabiliyorum. Bu kez farklı stillerde çizimler yapmayı da denedim ve süreci bu şekilde geçirdim.

İLHAM KAYNAKLARI
Küçükken aile bireyi gibi gördüğüm tasarımcılardan biri Gianni Versace’ydi. Kullandığı barok stili beni çok etkiliyor. Onun dışında John Galliano da beni çok etkiliyor, düşünce tarzını ve çılgınlığını ilham noktası olarak görüyorum. Kanye West ile ise aynı düşünceleri paylaşıyorum. Birçok insanın onun tuhaf olduğunu düşündüğünü biliyorum, ama benim için o, müzikte ve modada bir efsane. Sürekli yeni fikirler üretiyor.

YAKIN GELECEK
Zamanı gelince kendi markamı kurmak isterim. Markamı her sene büyütmek ve belki bir gün ayakkabı, çanta da üretmek…Üzerinden birkaç sene geçtikten sonra da bir hayır kurumu projem var. Şimdiki planım ise İMA Master Class eğitimi sonrasında eğitimime devam etmek. Yine çılgın, farklı ama daha çok hazır giyime yakın olan bir koleksiyon yaratmak. Ve gelecek Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’a yine katılmayı çok isterim.
 

RÖPORTAJ EYLÜL SOLAKOĞLU

İlgili Makaleler