Onlar Türkiye’de kendi markalarını kurarak güzellik sektörüne yön veren kadınlar. Gelin birlikte bu isimlere ve kurdukları markalara yakından bakalım.
Gülşah Gürkan – GÜLSHA
Parfüm ve kozmetik üreticilerine gül yağı, konkreti ve absolütü hammadde tedarikçisi olarak hizmet veren aile işletmesini gülsha adıyla cilt bakım markasına dönüştüren Gülşah Gürkan, dünyada frekans olarak en yüksek değere sahip olan gül yağını güzellik ürünleriyle buluşturan isim. Sadece güzellik ürünleriyle değil Rosa Damascena yetiştiriciliği ve hasadı sayesinde Isparta’nın kendi kendine yeten bir ekonomi oluşturmasına destek veren marka, aynı zamanda bölgede kurduğu okullarla yerel halkın eğitimine de katkı sağlıyor.
Isparta güllerini baz alan ürünlerle bir marka yaratma fikri nasıl gelişti? Güllerin içinde doğdum. Ailem 1965 yılından bu yana Isparta yöresine özel bir gül türü olan Rosa Damascena’nın özlerini çıkarıp hammadde olarak tedarik ediyor. Yaptığım piyasa araştırması sırasında
ne Türkiye’de ne de yurtdışında Rosa Damascena çiçeğinden yapılmış ve benim bildiğim kalitede bir gül suyu olmadığını öğrendim. Gül suyunda olması gereken kalite tamamen unutulmuştu. Yüzyıllardır kadınların güzelliklerini borçlu olduğu, tedavi etme ve yenileme gibi etkileri olan bu doğal ve mucizevi sırrın piyasada mevcut olmadığını görünce buna gerçek anlamda bir iş gözüyle bakmaya karar verdim. Fransız cilt bakım uzmanlarıyla iş birliği yaparak deneyimimizi harmanladım ve bize özel formülasyonlarla gülsha markasını yarattım.
Kadın emeğini nasıl destekliyorsunuz?
gülsha, hasat deneyimleriyle Isparta’nın turizmine katkısı olan bir marka. Arıca kadın girişimciliğini de çok önemsiyorum ve Ispartalı kadınların çalışkanlığını daha fazla değerlendirmek için imkanlar yaratmaya çalışıyorum. Yöremizin kadınlarının elinin değdiği ürünleri değerlendirmek için de yoğun bir çabamız var.
Anna Batyra – ABTIRA
Aslında Polonya’da doğan ve sonrasında Avrupa’nın çeşitli yerlerinde yaşayan Batyra, 2011 yılında Türkiye’ye yerleşerek 2017’de abtira’yı kuruyor. İlk önce İstanbul’da olan merkezini 2018 yılı itibariyle Çeşme’ye taşıyor. “Her zaman cildi içten dışa nasıl tedavi ettiğimizi yansıtan bir organ olarak gördüm. Cilt bedenimizle, aklımızla, çevremizle yakından bağlıdır. Bu bilinçle hareket ettiğimizde cildimizin gerçekten çok az ihtiyacı var.” diyen Batyra bu düşünceyle bitki bilgisini harmanladı ve kendi mutfağında başlayan tek kişilik macerasını butik anlayışla hareket eden bir ekip ruhuna dönüştürdü. Markanın ürünleri elle dolduruluyor ve koruyucu madde içermiyor.
Nurgül Dirik – ROSECE
Markaya da adını veren kızı Gülce’nin bebekliğinde mücadele ettiği Atopik Dermatit rahatsızlığı sebebiyle piyasada temiz içerikli ürün arayışına giren ve sonucunda da 2015 yılında kendi ürünlerini formüle etmeye başlayan Nurgül Hanım, yüzde 100 doğal kaynaklı ürünleriyle günlük saç ve cilt bakımında bütünsel çözüm odaklı Rosece’yi yarattı. Dirlik, “Vücudumuza, doğaya, toprağa, suya ve tüm canlılara verdiğimiz değerle, kendimize ve çevremize zarar vermeden temiz güzelliği ulaşılabilir kılmak,” olarak yorumladığı marka misyonuyla radarımızda.
Gözde Tansuğ & Cansın Tansuğ – PURE PROJECT
Kimya mühendisi bir anne ve ekonomist kızı tarafından kurulan Pure Project, doğallığı ve bilimselliği benimseyen bir cilt bakım markası. “30 sene önce kızımın doğduğu dönemde, ürünler ve içerikleri hakkında doğru bilgiye ulaşmak çok güçtü. Bu konuda günümüz ebeveynleri çok daha şanslı. Bilgiye kolaylıkla ulaşabiliyorlar; doğal ve organik içeriklere sahip ürünlerin en doğru seçim olduğunun farkındalar. 20 yıllık akademik kariyerim sonrasında bu alana yönelip, laboratuvarımızda en etkili formülleri geliştirmek için çalışıyorum. Amacım sağlıklı ve mutlu çocuklar yetiştirmek için çabalayan anne ve babaları memnun etmek. Çünkü çocuklar bizim geleceğimiz,” diyen Gözde Tansuğ’un yol arkadaşı ise kızı. Cansın’ın misyonuysa annesiyle çıktıkları bu yolda etkisinden emin olacakları, sürdürülebilir cilt bakım ürünleri yaratabilmek.
Nur Bilen Yavuzer – BEAUTY OMELETTE
“Gelişen teknolojiyle her geçen gün güncellenen güzellik sektörünün içinde olmak, yeni ürünleri, uygulamaları ve trendleri takip etmeyi gerektiriyor. Eşimle beraber açtığımız güzellik kliniğinin ilk gününden beri kendimize ait bir ürün grubu olmasını hep istedim. Onlarca numune, içerik, yıllarca süren araştırma ve laboratuvar çalışmaları derken 2018’de ilk lansmanımızı yaptık.”
Serra Göney – MİSBAHÇE
Geçen haziran ayında marka kimliğini yenileyen Misbahçe gücünü sembolünde de bulunan Bengal Kaplanı ile yansıtıyor. MB kısaltmasıyla yurtdışına açılan markanın başında Serra Göney var. Doğal kozmetik ve dermokozmetik alanındaki ürünlerini hazırlarken doğayı ve doğal yaşamın çeşitliliğini korumayı hedefleyen bir misyona sahip olan marka, sürdürülebilirlik kapsamında yüzde 100 geri dönüştürülmüş malzemeden elde edilen ambalajlarıyla dikkat çekiyor.
Deren Öztürk Mataracı – COSMED COSMECEUTICALS
Global bir marka olma hedefi doğrultusunda, Osmanlı döneminde harem kadınları tarafından kullanılan Crocus Chrysanthus’u yani çiğdem çiçeğini formüllerine koyan Cosmed, 2009 yılından bu yana Deren Öztürk Mataracı’nın vizyonuyla ilerliyor.
Zeynep Çelikoğlu – KAI BEAUTY NATURAL
Markanızın misyonu nedir?
İçerikleri ile amaca yönelik, kullanım kolaylığı ile çağımıza uyumlu, tüketim açısından da ihtiyaçları karşılayan, her yönden iyi hissettiren ürünler yaratmak.
Kadın istihdamı için ne gibi projeleriniz var?
10 seneden fazladır organik zeytinyağı üretimi yaptığımız çiftliğimizde yıllardır birçok kadınla omuz omuza çalışıyoruz ve kadınların gücüne yürekten inanıyoruz. Her zaman kadınlarla büyümeyi, çoğalmayı hedefliyoruz. Kai Beauty markamızı yaratırken bu yolda bana çok güzel enerjili kadınlar eşlik etti, onlarla birlikte büyük bir keyif alarak aşk ve heyecanla markamızı yarattık.
Aslı Bilgin – HOMEMADE AROMATERAPİ
Sağlıklı yaşam çerçevesinde hayatın her alanına dokunan Homemade Aromaterapi’nin kurucusu Aslı Bilgin, aromaterapinin yüzyıllar önceye giden geçmişini modern çağa adapte etmeye karar vererek bu işe başlıyor. Temiz içerik farkındalığının arttığı günümüzde katkı maddesi kullanmadan saf uçucu yağlar, soğuk sıkım baz yağlar ve ilk distilasyon bitki sularıyla hazırlanan ürünlere sahip markanın nostaljik bir eczaneyi andıran mağazaları da ayrıca dikkate değer.
Üretimin yanı sıra workshop’lar da düzenliyorsunuz. Başkalarına eğitim verme fikri nasıl doğdu?
Bundan 10 sene önce, bu işe başladığımda aromaterapinin insanlar tarafından pek bilinmediğini fark ettim. Bu konuyu insanlara anlatmam gerekiyordu. Böylece, herkesi bilinçlendirmek için atölye hazırlama fikri doğdu. Atölyeler biz farkına varmadan seneler içerisinde bir topluluk oluşturdu ve bize yeni atölyeler hazırlamak için güç verdi.
Sinem Kapar Şahindere – BADE NATURAL
Eczacı kimliğini, çocukluk anılarını biriktirdiği çiçek ve meyve bahçelerinden aldığı ilhamla birleştirerek Bade Natural’i kuran Sinem Kapar Şahindere, “Doğala ve öze dönme,” motto’suyla hareket ediyor.
Görkem Karman Abat – GÖRKİTO
2011 yılında deneyimlediği ürünleri yazdığı bir blog’la hayatımıza giren Görkem Karman Abat, “Yıllar sonra kendi ürettiğim bir ürünü kullanmak, ‘Bunu ben yaptım,’ demek istiyorum!” düşüncesiyle harekete geçerek edindiği tecrübeler doğrultusunda kendi markası Görkito’yu kurdu. Sadece kozmetik ürünlerle değil anne-bebek kategorisinde ürünlerle de ebeveynlere destek oluyor.
Özlem Pamuk Yıldız – PHYTOIL AROMATHERAPY
Eczacı ve Aromaterapi Uzmanı Özlem Pamuk Yıldız’ın kurucusu olduğu Phytoil Aromatherapy’nin en büyük ilham kaynağı doğa.
2007 yılında meme kanserine yakalandıktan sonra anti- kanserojen bir hayat sürmeye karar vermesiyle başlayan markalaşma sürecini, “Yıkama jelleri, tonikler, şampuanlar derken fark etmeden her gün vücudumuza kimyasal yüklüyormuşuz. İhtiyacımız olan her şey doğada mevcut. Doğadan gelen bilgeliği insanlara ulaştırmak amacıyla bu süreçte öğrendiklerimi en iyi şekilde aktarmak istedim,” diyerek anlatan Yıldız, endemik bitkilerin şifa gücüne dikkat çekiyor.
Hazırlayan: Selin Çatay Erkmen