Afra Saraçoğlu, Merve Çağıran ve Aslı Bekiroğlu

Güzellik Uykusunun Sırlarını Keşfedin

Cildinizin güzelliğini doğrudan etkileyen uykunun sırlarını paylaşıyoruz.

Güzellik Uykusunun Sırlarını Keşfedin Güzellik Uykusunun Sırlarını Keşfedin Pinterest

 

 

 

Güzel görünmek için neler yapıyorsunuz? Makyaj, cilt bakımı, vitamin takviyeleri, salon bakımları… Peki ya güzellik uykusu? Güzellik uykusu çok sık duyduğumuz ve belki sizi şaşırtacak ama gerçek bir kavram. Çünkü uyku cildimizi dolayısıyla da güzelliğimizi doğrudan etkiliyor. Yapılan araştırmalar uykunun sadece vücudumuz ve beynimiz değil cildimiz için de büyük önem taşıdığını ortaya koyuyor. Çünkü uyku sırasında ciltteki kan akışı hızlanıyor, cilt yeniden yapılanarak hasarları onarmaya çalışıyor. Kötü bir uyku ya da uykusuzluk da şişmiş gözler, soluk bir cilt, koyu renkli gözaltı halkalarının yanında kırışıklıklar, ince çizgiler, dudak kenarlarında sarkık köşelere neden olabiliyor.
 
Telefonu Yatağınızdan Uzak Tutun
Artık neredeyse herkes yatağa telefonuyla birlikte giriyor. Birçoğumuzun uyumadan önce ve uyandığında ilk gördüğü şeylerden biri Instagram oluyor. Oysa uyumak için akıllı telefonların yaydığı, sizi uyanık tutan mavi ışıktan uzak olmanız şart. Uzmanlar yatmadan en az bir saat önce telefonunuzu bir kenara bırakmanızı ve başucunuzdan hatta mümkünse yatak odanızdan uzak tutmanızı öneriyor.
 
Sadece Fit Bir Vücut İçin Değil İyi Bir Uyku İçin De Egzersiz
Eğer uyumakta zorluk çekiyorsanız vücudunuzda enerji fazlası kalmış olabilir. Düzenli egzersiz yapmak sağlığınız için önemlidir ve aynı zamanda uykunuzu da iyileştirir. Seçim sizin! İster yürüyün, ister pilates yapın, ister ağırlık kaldırın. Yeter ki hareket edin ve bunu düzenli olarak yapın.
 
Kendinize Bir Rutin Oluşturun
Çocukken uykuya ne de kolay dalardık. Her gece pijamalarımızı giydikten sonra bir bardak sütümüzü içip anne ve babamızdan bize masal anlatmasını isterdik. Büyümüş olmanız kendinize böyle bir rutin oluşturamayacağınız anlamına gelmez. Örneğin uyumadan önce bir fincan bitki çayı içmek, sâkinleştirici bir müzik dinlemek, meditasyon yapmak rahatlamanıza ve dolayısıyla da daha kolay uyumanıza yardımcı olabilir.
 
Gece Yemelerini Bir Kenara Bırakın
Yatmadan yarım saat önce birkaç dilim pizza, cips, çerez gibi abur cuburlar yerseniz pek de huzurlu bir şekilde uyuyamazsınız. Mideniz sindiremediğiniz besinlerle doluyken uyusanız bile kabus göreceğiniz kesin! İyi bir uyku için akşam yemeğinizi yatmadan yaklaşık iki saat önce yiyin ve ağır yemeklerden de kaçının.
Yatak Uyumak İçindir
Yatakta oturup televizyon izliyorsanız veya bilgisayarınızı kucağınıza alıp çalışıyorsanız bundan vazgeçmelisiniz. Yatağınızı bu şekilde kullanmak beyninizin de yanlış kodlanmasına neden olacaktır. Odanızdan elektronik cihazları uzak tutup yatağınızı da yalnızca uyumak için kullanın.











Benzer Haberler




Abonelik
Afra Saraçoğlu, Merve Çağıran ve Aslı Bekiroğlu

12 Aylık InStyle Aboneliği Sadece 120 TL

InStyle'ın i-Pad versiyonuna yıllık
32,99 TL'ye abone olabilirsiniz

Afra Saraçoğlu, Merve Çağıran ve Aslı Bekiroğlu

Instyle Fortune Trendus
InStyle.com is part of the Group Medya. Style Network Copyright © Group Medya. InStyle is a registered trademark of Group Medya. All rights reserved.

Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X