“Sürdürülebilirlik gündemimizi ilerletme konusunda iyi bir yol katetmiş olsak da, son 12 ay, sürdürülebilirliğin önemini ve bu çalışmayı hızlandırma ihtiyacını daha da vurguladı. Endüstrimizi, döngüsellik çerçevesinde inşa ederken hepimizin kendi rolünü üstlenmesi gerekiyor.” –Helena Helmersson, H&M Group CEO’su
2020’den öne çıkan noktalar:
- Materyallerimizin %64,5’i geri dönüştürülmüş veya daha sürdürülebilir kaynaklardan elde ediliyor.
- Pamuğumuzun %100’ünün organik, geri dönüştürülmüş veya daha sürdürülebilir bir şekilde elde edilmesi hedefimize ulaştık.
- Kendimize 2025’e kadar, %30 geri dönüştürülmüş materyaller kullanma hedefi belirledik. Bu, tüketici sonrası kumaşın kalite kaybı olmadan geri dönüştürülmesi alanındaki gelişmelerle destekleniyor. Yenilikler laboratuvardan markalarımıza taşınıyor – Monki’nin HKRITA’nın Yeşil Makine ile iş birliği koleksiyonu örneklerden biri.
- Tamamen döngüsel bir organizasyon olma yolculuğumuza devam etmek için H&M Group, sertifikalı kağıttan yapılmış torbalarla çok markalı bir paketleme sistemi geliştirdi. COS, ARKET, Monki ve Weekday ve seçilmiş H&M pazarlarında müşterilere tanıtıldı ve önümüzdeki aylarda piyasaya sürülecek.
- Daha da şeffaf olabilmek için H&M markası, moda endüstrisindeki sürdürülebilirlik performansını karşılaştıran bir araç olan Higg Index ile ürünler üzerinde şeffaflık testini denedi. Bu teste 7 milyon müşteri katıldı.
- COS Resell (yeniden sat) ve Arket Rental (kiralama) gibi yeni iş modelleriyle müşterilerin modaya daha sürdürülebilir bir şekilde erişmesine ve bundan keyif almasına yardımcı oluyoruz.
- Diğer şirketlerin tedarik zincirimize erişmesine olanak tanıyan Treadler’ı lanse ederek sektörde sürdürülebilir değişimi daha da teşvik ediyoruz.
- Tedarik zincirimizin altı seviyesiyle, üç sürdürülebilir lifi izlemek için blok zinciri teknolojisini denedik.
- Çalıştığımız 1. kademe tedarikçi fabrikaların % 32’sinde sendika temsilciliği ve % 18’inde toplu pazarlık sözleşmeleri var – çalışanlara güçlü bir ses veren uzun vadeli yapılar kuruyoruz.
- Önemli kuruluşlarla ortaklık kurduk ve çalışmaları desteklemek için 500.000 USD bağışta bulunarak, siyahi topluluğunu destekledik. Bu, 2020’de kapsayıcılık ve çeşitlilik için yaptığımız çalışmalar içerisinde önemli bir girişim örneği oldu.
- 2021’in başında H&M Group, 8,5 yıl vadeli, 500 milyon Euro tutarında sürdürülebilirlik içerikli bir tahvil ihraç etti. Sürdürülebilirlik içerikli tahviller, tanımlanmış sürdürülebilirlik hedefini karşılayan şirketlerle birleştirilerek açık ve şeffaf bir taahhüt oluşturur.
Daha fazla bilgi için Sustainability Performance Report 2020 raporunu okuyunuz.