Katie Holmes, Tommy Dorfman, Annabelle Wallis, Julia Von Boehm, Camille Charrière, Sofía Sánchez
de Betak, Gala Gordon, Tina Leung, Veronika Heilbrunner gibi moda endüstrisinin, sinemanın önde gelen isimleri ve markanın dostları, etkinlik için bir araya geldi.
Mango Fifth Avenue’daki mağazasını Miró, Tàpies ve Barceló’yu Metaverse’e taşıyarak bir müze haline getiriyor.
Mango, New York Fifth Avenue’deki mağazanın açılışı ile ABD’deki yayılımını arttırarak 2024 yılında ülkede 40 satış noktasına sahip olmayı amaçlıyor.
Mekan, Akdeniz’den ilham alan yeni iç mimari konseptine sahip ilk mağazalardan biri.
NEW YORK,
12 MAYIS 2022
New York’un en iyi konumlarından birinde, Fifth Avenue’da yeni Akdeniz tarzını yansıtan mağaza konseptine sahip ilk mağazardan olan amiral mağazasını bugün halka açıyor.
Katie Holmes ve Tommy Dorfmann gibi ünlü isimler, basın editörleri ve influencerların yer aldığı etkinlikle aynı zamanda Mango Girls: Chufy, Camille Charrière, Veronika Heilbrunner, Nuria Val, Marem Ladson, Leti Sala, Gemma Galán, Yan Yan Chan, Arpana ve Christine Andrew ve Mango Men: Marc Forné, Joan Palà ve Miguel Carrizo da bulunuyordu.
Özel gece için Mango, mağazadaki cocktail dışında şehrin en ikonik restoranlarından Balthazar’da özel bir akşam yemeği de düzenledi.
__________________________
Mango’nun Kadın, Erkek, Çocuk koleksiyonlarının sergileneceği 2.100 m2’lik bir alana sahip amiral mağaza, bulunduğu Fifth Avenue, 711 numaradaki Grande Dame, 1920’lerin sonlarından kalma bir güzelliği ve zarafeti olan ve NBC, Columbia Pictures, Coca-Cola gibi büyük şirketlerin merkez ofislerine ev sahipliği yapmış, New York’un tarihi binalarından biri.
İlkbahar/Yaz 2022 sezonunun son koleksiyonlarının yer alacağı yeni mekân, ilhamını 90’lardan alan sarı, yeşil ve pembe gibi sezonun önde gelen renkleriyle oluşturulmuş kapsül koleksiyonun yanı sıra, keten, pamuk gibi kumaşlar ve kahverengi, beyaz, mavi ve turuncu gibi daha nötr tonlardan oluşarak rahat Akdeniz tarzını yansıtan Visions of Summer koleksiyonuna ev sahipliği yapacak.
Mağaza konsepti, ilhamını Akdeniz popüler kültürü ile insanlarını karakterize eden ve Mango’nun DNA’sının temelini oluşturan sıcaklık, doğallık, neşeli ruh, cömertlik, eşsiz anları paylaşmak gibi değerlerden alıyor. Mağaza, sadece markanın koleksiyonlarının sergileneceği ve ürünlerin daha iyi bir dağılıma sahip olacağı bir yer olmanın çok daha ötesinde. Mango, yeni prestijli mağazasıyla müşterilerini Mango’yu karakterize eden bu yaşam tarzını benimseyerek bir parçası olmanın keyfini yaşamayı, Akdeniz deneyimleri ve kültürüne yaklaştırmayı amaçlıyor.
__________________________
Yeni satış noktası, mimari projesiyle düşük çevresel etki yaratmak amacıyla tasarlandı. Mekan, doğada biyolojik olarak paylaşılabilen organik malzemelerden üretilen iç kaplamalarının yanı sıra, yapıya saygı duyularak ikinci bir hayat verilen zemin, tavan aydınlatma ve tesisatlara sahip. Toplam malzemelerin %70’i, bu projede yeniden kullanıdı. Müşterilerin kıyafetlerine de ikinci bir hayat vermek amacıyla mağaza, içine tekstil ürünü ve ayakkabıların bırakılabildiği Committed Box konteyneylerine de sahip olacak.
Mango, Fifth Avenue’daki yeni amiral mağazasının açılışını kutlamak üzere İspanya’nın önde gelen ressamları Joan Miró, Antoni Tàpies ve Miquel Barceló’nun eserleriyle bir NFT koleksiyonu yarattı.
On bir gün boyunca fiziksel, dijital ve sanatsal bir müzeye dönüşecek yeni mağaza, üç ünlü sanatçının fiziksel eserleri ve NFT’lerinin gösterileceği ekranlarıyla müşterilerine moda, sanat ve teknolojinin birleşiminden oluşan benzersiz bir deneyim sunacak.
Koleksiyon, aynı zamanda, Metaverse, Decentraland’da ilk kez bir marka tarafından fiziksel dijital ve sanal dünyaların füzyonlanması aracılığıyla sergilenecek. Mango, kripto sanatçılarla yaptığı iş birliğiyle Miró’nun iki (Oiseau volant vers le soleil ve Tète et Oiseau), Tàpies’in iki (Ulls i Creu ve Esgrafiats) ve Barceló’nun bir (Dilatation) eserini, beş NFT yaratmak için yeniden yorumladı.
Sanatçıların tasarımında şu an mağazada mevcut bulunan Mango koleksiyonundan farklı ürünlere de yer verdiği bu beş NFT, satışa çıkmayacak ama blok zinciri teknolojisini kullanan, değiştirilemeyen (non fungible) tokenlerin başlıca pazar yerlerinden (market place) biri olan OpenSea platformuna yüklenecek
Mango, dijital eserlerin tasarımı için Buenos Aires’te yaşayan, dijital sanatta uzman, Arjantin-Macar kökenli sanatçı Farkas ve 2019’dan beri Nobel ödülü alan tüm seçkin kadınları resmeden, İspanyol resim sanatının en seçkin genç sanatçılarından Marcos Tamargas ile iş birliği yaptı. Bir diğer iş birliğini ise markanın sanal dünyalara ve Metaverse’e girerek NFT tasarımına katkıda bulmasını sağlayan La Frontera VR ekibi ile yaptı.
__________________________
Mango’nun New York’taki açılışı, markayı ABD’de güçlendirmek için gerçekleştirdiği yayılım planının hareket noktasını oluşturuyor. Şirketler grubu, bu planın gerçekleşmesi için önümüzdeki üç yıl boyunca, başta ülkenin güneyi olmak üzere otuzdan fazla yeni satış noktasına sahip olarak, 2024’e ABD’de 40 yeni mağazayla girerek ABD’nin, şirketler grubunun satış açısından önde gelen beş önemli pazarından biri olmasını hedefliyor.
Şirketler grubu, fiziksel mağazalarınınn yanı sıra Mango.com’a ve marketplace’lere dayalı online ticaretini de ülkedeki ticaretinin %70’ini oluşturacak şekilde güçlendirmeyi öngörüyor.
Mango, ABD moda endüstrisi ile olan ilişkileri güçlendirme hedefiyle dünyanın önde gelen moda okullarından, New York merkezli Parsons School of Design ile bir anlaşma imzaladı. Eğitim bursları ile tasarım ve perakende alanında yeni nesil küresel liderleri desteklemeyi hedefleyen anlaşmanın yanı sıra Mango, Parsons’ın (özellikle Fashion Management Programı) kapsamındaki eğitim programlarına katılarak bilgilerini ve moda endüstrisindeki uluslararası deneyimlerini paylaşacak.