1. Öncelikle sohbetimize sizi tanıyarak başlayalım. Kimdir Elif Karakışla?
1999 yılında Boğaziçi Üniversitesi’nin İşletme bölümünden mezun oldum. Uzun yıllar Türkiye’nin önde gelen basın – yayın kuruluşlarının reklam ve pazarlama kuruluşlarında yöneticilik yaptım. Ancak; bize, üniversitede hocalarımız girişimci olmak, kendi markamızı yaratmak ve ülkeye istihdam kaynağı olabilmeyi sürekli aşılamışlardı. Sanıyorum aşı tuttu. Profesyonel hayatta görev aldığım süre boyunca kadın istihdamı yaratacak bir iş modeli üzerinde düşündüm.
Amerika Birleşik Devletleri’ne yaptığım seyahatlerde MediSPA kavramı ile tanıştım ve bu kavramı nasıl benzersiz bir güzellik merkezi modeline dönüştürebileceğimi araştırdım. Bu sürecin sonunda; bugün dünyanın en önemli dermokozmetik markalarını bünyesinde barındıran eşsiz güzellik merkezi modeli haline gelen Melissima doğdu. Aradan geçen 16 yıl soluksuz geçti diyebilirim. Sayısız seyahat, eğitim ve sürekli öğrenme ile dolu 16 yılın sonunda, bugüne geldik: Eğer bugün dünyanın önde gelen dermokozmetik markalarının üst düzey yöneticileri bu benzersiz güzellik merkezi modelinin işleyişini yerinde görmek için Türkiye’ye geliyor ve Melissima üzerinde çalışıyorsa, bu benzersiz ve çok başarılı bir model ortaya çıkardığımızın göstergesi.
Bugün, her hafta bire bir etkileşimde bulunduğumuz 25.000 danışanıyla Türkiye’nin her noktasına dokunan bir markanın kurucusu olmaktan, kadın çalışanlara istihdam sağlayacak bir model geliştirmiş olmaktan ve pek çok dünya devi dermokozmetik markasının Türk pazarını seçmesine sebebiyet vermek ve onların ülkemize yatırım yapmasına vesile olmaktan büyük kıvanç duyuyorum.
Sanırım hayatımın ilk 40 yılında bütün hedeflerime ulaştım. Eşim ve yol arkadaşım Barbaros Karakışla da Robert College üzerine Boğaziçi Üniversitesi’nden İşletme lisansı ve MBA yüksek lisans derecesi sahibidir. Melissima’nın finans ve hukuk departmanları ona emanet ilerlemektedir.
Çok gurur duyduğumuz bir kızımız var, Melis. Şu sıra kendisi yurtdışında eğitim almanın hazırlığı içerisinde. Her sabah yatağımdan “Bugün bizim için hangi mucizeler ve güzellikler mümkün?” diyerek kalkıyorum. Türk kadınına ilham verebilecek güçlü bir profile sahip, çok mutlu bir kadın girişimciyim.
2. Dermokozmetik ürünler ile medikal estetiğin kıyaslamasını yapar mısınız?
Kişilerin ihtiyacına yönelik proaktif planlama yapmak esas. Öncelikli cildinin durumu, genetik faktörleri göz önüne alarak 25’li yaşlardan itibaren bir bakım haritası çizmeli. Çok iyi bakılan ciltlerde estetik müdahale ihtiyacı elzem olmazken, hızlı yıpratılmış ciltlere sahip kişiler ne yazık ki doğru ve kolay çözümün neşter olduğunu düşünüyor.
Halbuki biz çok iyi gözlemliyoruz ki; benzer ameliyatları geçiren iki kişinin, cildine iyi bakanı bir yıl sonra çok daha doğal, dinamik ve sağlıklı görünürken; hiç bakmayan kişide bu işlemler suni ve eğreti duruyor. Ten güzelliğinin önüne hiçbir şeyin geçemeyeceğine inanlardanım. Bu sebeple dermokozmetik bakımın medikal estetikten asla bağımsız olamayacağının altını her zaman çizerim. Kişiler birkaç senede bir ameliyat olurum, diyerek medikal ev protokollerini ihmal etmemeliler.
3. Sizin, Melissima protokollerinde yer verdiğiniz ve ameliyatsız yüz germeye alternatif olabilecek ürünlere örnek verebilir misiniz?
Uzun zamandır MBR ürünlerinin faydalarını ve danışanlarımızda gördüğümüz gelişimi dikkatle izliyorduk. Şimdi aynı bünyeye 2 harika marka daha eklendi: MSB (Medical Spirit of Beauty) ve 21 Trans Dermal. MSB’nin botoks işlemine alternatif serumları, ameliyatsız yüz germe ile eşdeğer kolajen içerikleri var. Bu ürünleri içeren serinin adı: Alpha – Trophox 112 ve bu seri Türkiye’de 2023 senesinin sonuna kadar sadece ve sadece Melissima’da satışa sunuluyor, danışanların protokollerine eklenebiliyor. Burada ameliyatsız yüz germenin en hızlı yolu olarak tanımlayabileceğimiz bir ürün ailesini anlatmak isterim: Alpha – Trophox 112
4. Bahsettiğiniz ürün serisinde; cildi başka hangi alanlarda destekleyen ürünler bulunmaktadır?
MSB tarafından geliştirilmiş ALPHA A3 Repair Complex ile vücudun her noktasına fayda sağlayan ürünler formüle edilmiştir. Bir kaç örnek vereyim:
● Yüksek konsantrasyonlu, cilde ipeksi bir yumuşaklık veren, sıkılaştıran, yaşlanma karşıtı bir yüz kremi ve göz kremi (Alpha – Trophox 112 Face Cream & Alpha – Trophox 112 Eye Cream)
● Göz çevresinin hassas yapısına uygun olarak üretilmiş, yüksek konsantrasyonlu ve sıkılaştırıcı bir göz çevresi serumu (Alpha-Trophox 112 Eye Serum)
● Benzersiz bir kaldırma ve güçlendirme etkisine sahip aktid bileşenler içeren muhteşem bir anti -aging tedavisi olan Alpha-Trophox 112 Concentrate
● Botoks işleminin rakibi: Alpha-Trophox 112 Serum
● Üst kollar, karın, popo, üst bacaklardaki inatçı selülit sorununa kesin çözüm getiren Alpha – Trophox 112 Anti-Cellulite
● Göğüslerinize ameliyatsız kaldırma desteği: Alpha – Trophox 112 Bus-Up Cream
● Dekolte ve boyun bölgesine özel geliştirilmiş yüksek konsantrasyonlu ve yaşlanma karşıtı krem (Alpha-Trophox 112 Neck Cream)
5. Son dönemde, protokollerinizin yükselen yıldızlarından biri de vegan içeriği ile öne çıkan 21 Trans-Dermal. Bu markadan bahsedebilir misiniz?
Evet vegan ve alerjen içermeyen bir marka. Size markayı anlatmadan önce; markanın tıbbi araştırmalar ışığında ve yüksek teknoloji kullanarak yarattığı muhteşem bir bileşenden bahsedeyim: ReNew21, aslında, “yüz bakımında bir devrim” olarak tanımlayabileceğimiz, hücre yenileyici, mükemmel bir peptid kompleksidir. Hemen hemen tüm cilt tiplerinde ve durumları kullanılabilir ve cilt tarafından kolaylıkla tolere edilir. 21 Trans-Dermal ise adeta bu yükselen trendlerin vucut bulmuş hali ve bu nedenle “21. yüzyılın kozmetik markası” olarak da anılıyor. Yüksek teknoloji ile doğanın eşsiz bir kombinasyonu olan 21 Trans-Dermal ürünleri; cildin işlevini korur ve bakım yapar. Öte yandan; bu ürünlerin tamamı sürdürülebilirdir ve sürdürülebilir üretim aşamalarından geçerek nihai tüketici ile buluşur. Çevreye duyarlı olduğu kadar saygılı ve doğa dostu olan bu marka; dünyanın doğal kaynaklarını sorumlulukla kullanmaya özen gösterir. Minimum düzeyde karbon ayak izi bırakmaya dikkat eden 21 Trans-Dermal, bu vesileyle toplumsal fayda da sağlamaktadır.