Tom Ford’un yeni kreatif direktörü Peter Hawkings, İlkbahar 2024 koleksiyonu ile yeni bir dönemi Milano Moda Haftası’nda başlatmış oldu. Her ne kadar koleksiyon Tom Ford felsefesine sadık kalmışsa da arkasında yeni bir kreatif direktörün olması onu merak uyandırıcı ve heyecan verici bir hale getirmeyi başardı.
Peter Hawkings, marka kimliğine bağlı kalarak oluşturduğu bu koleksiyonda Tom Ford’un klasikleşmiş kilit parçalarına klasik altın tokalı kemerler ve timsah derisi parçalarla gönderme yaptı ve dolayısıyla koleksiyon engin bir tecrübeyi temsil etmiş oldu. Tom Ford’un hedef kitlesi, bu zamana kadar alışılmış temayı koruyan yeni kreatif direktörle birlikte konfor alanının içerisinde kalmaya devam ederken keyifli bir “throwback” yani “geriye dönüş” yaşadı. Yeni bir kreatif direktörün gelmesiyle moda severlerde oluşan kaçınılmaz değişim beklentisi, Hawkings’in yüzünü markanın klasiklerine dönmesiyle kreatif bir ters köşeye alan açtı.
Koleksiyonun tamamen gürültüden uzak ve sakin ögeler içermesini dengelemek için dokulara fazlasıyla hareket katıldığını fark ediyoruz. Renkli kadife takımlar, her tasarımın vücuda mükemmel bir şekilde oturması ve kalıplarda herhangi bir oyun oynanmamış olması bu koleksiyonda dikkatleri çekiyor. Her görünümün onu taşıyan kişiye mükemmel uyum sağlayacak şekilde tasarlanmış olması şu anki moda atmosferinde mikro boyutlar veya “oversized” kalıpların hakimiyetine bir tepki niteliğinde oluyor. Altın elementler sadece aksesuarlarla kalmayıp bazı görünümlerin tamamını oluştururken petrol yeşili, kahverengi, pembe, mavi, mor ve siyah da koleksiyonun renk skalasına dahil oluyor.
Söz konusu aksesuarlar olunca, tecrübe ve Tom Ford’un marka kimliğiyle çevrili bu koleksiyonda gözlükler oldukça ön planda tutuluyor.
Koleksiyonu özetlemek için harika bir tercih olacak “tanıdık” kelimesi, Tom Ford tecrübesini farklı bir zamanda aynı şekilde yansıtan Peter Hawkings’in ilham kaynağı olmuş ve bu koleksiyonla moda evinin ana fikrinden fazla uzağa gidilmemiş gibi görünüyor.