MAC dijital planlama ve strateji ajansı Mindshare; Perakende ortamında birinci parti mağaza verisi kullanılarak geleneksel bir mecra olan OOH’un optimize edildiği ilk kampanya özelliğini taşıyan bu çalışmanın OOH kullanımlarında yeni bir çağ başlatacagını soylerken, geleneksel mecraların da giderek digitalleşeceğini ve tüm medya yatırımlarının da marka hedefleri doğrultusunda anlık optimize edilebileceğine parmak basıyor.
Mindshare Digital ekibini temsilen Bahar Karaburun, ünlü markanın bundan böyle AVM dijital açıkhava envanterine farklı şekilde bakacağını dile getirdi. “Kampanya stratejisinin en önemli ve heyecanlı ayağı olan ‘programmatik açıkhava’ kullanımının marka hedeflerine büyük katkı sağlayacağına inandık. Bu kullanım mağaza trafiğini anlık takip ederek hem kampanya kreatiflerinin hem de medya kullanımlarının anlık optimize edilmesine olanak sağlayacaktı. Örneğin, mağaza trafiklerinin artış gösterdiği zamanlarda indirimleri ve ücretsiz ürün iletişimine devam ederken, mağaza trafiklerinin azaldığı zamanlarda ise, görevli satış danışmanlarının ve makyözlerin ilgilenebileceği bir zaman dilimi kendiliğinden yaratıldığı için ücretsiz makyaj servislerinin iletişimi yapıldı. Ücretsiz makyaj servisini deneyen bir çok tüketici ürün satın aldı. Nitekim çok çarpıcı sonuclar elde ettik; PrOOH kullanımlarının yapıldığı AVM’lerdeki mağaza trafiği önceki döneme kıyasla %29 arttış gösterdi. Sadece mağaza trafiğine değil iş sonuçlarına da oldukça iyi hizmet eden bu kampanyada; geleneksel açıkhava kullanımlarının yapıldığı AVM’lerdeki mağazalara kıyasla ortalama %21 satış artışı elde edildi.”
Perakande Sektöründe Programatik OOH ile Satış Artıran Kampanya Devri
İlgili Makaleler