Tasarımcı Dosyası: 5th Position

2014’te güçlerini birleştiren ve bir yıl sonra Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul kapsamında ilk koleksiyonlarını sunan ikili, o dönem mayo ve bikini alanında alışkın olmadığımız bir akımın; sadeliğin öncülerinden oldu. Adını klasik balenin temel pozisyonlarının sonuncusundan alan 5th Position; dans ilhamlı zarif silüetleri, minimal çizgisi ve cool renk paletiyle ilk gününden bu yana radarımızda.
 

  • İlkbahar-Yaz 2019 koleksiyonunuzdan bahseder misiniz, çıkış noktası ne oldu?

Öne çıkan materyaller, renkler ve formlar neler? Her sezon olduğu gibi bir numaralı ilhamımız kadın dansçılar ve dans. İçinde rahat hareket edilebilen, cool ama seksi parçalar peşindeyiz. Econyl’den üretilen yüksek kalite sürdürülebilir kumaşımız, kalın lastik bant detaylarımız, her sezon en az iki parçada kullandığımız çizgilerimiz bu sezonun öne çıkanları arasında yer alıyor.
 

  • Sizin koleksiyondaki olmazsa olmaz parçanız hangisi?

Bikini mi mayo mu tercih edersiniz? Ben daha çok mayo tercih ediyorum. Tek parça mayonun kadın figürünü daha iyi gösterdiğini düşünüyorum. Sezondan favorim ise ayarlanan askıları, derin V göğüs dekoltesi ve kontrast bant detaylı sırtıyla ‘Violetta’ mayo.


 

  • Plaj giyim ve hazır giyim arasındaki çizgi inceldi, artık mayolar da çok rahat sokak stiline uyarlanabiliyor. Sizin bu alanda styling ipuçlarınız neler?

İyi kesimli bir mayo ya da bikini üstünün özellikle gece çıkarken bluza çok şık bir alternatif olduğunu düşünüyorum. Yüksek bel bir pantolon ya da etekle tamamlanan böyle bir parça ile hem çok cool, hem de çok seksi görünümler yaratmak mümkün.
 

  • Sürdürülebilir modaya destek veren bir marka olarak şu anda neler yapıyorsunuz, yakın gelecekte bizi neler bekliyor?

Geçen sene itibariyle tamamen okyanustan toplanan plastik atıktan elde edilen bir kumaş kullanmaya başladık. Bunun yanı sıra astar yerine kullandığımız çift kat kumaşla ürünlerimizin ömrünü birkaç kat uzattık. Dünyanın en çok çöp çıkaran endüstrilerinden biri tekstil ve moda. Tek sezonluk ürünlerle bunun bir parçası olmak istemiyoruz. Bizden alışveriş yapan bir müşterinin daha sonra tekrar bizi tercih etmesinin sebebi mayosunun ya da bikinisinin kullanılmaz hale gelmesi değil, başka bir tasarıma daha gönlünü kaptırması olmalı.
 

  • Amsterdam’da yaşadığınızı biliyoruz. Marka yönetimi ve tasarım süreci nasıl ilerliyor, kaç kişilik bir

ekipsiniz?
Ortağım Buse Uğur ve ben olmak üzere ana ekip iki kişiden oluşuyor olsa da da bize pr’da, basında, fotoğrafta, modellikte, saçta ve makyajda, koreografide ve benzeri unsurlarda destek olan arkadaşlarımızla birlikte aslında baya kalabalık bir ekibiz. Taşınacağım zaman tasarım ve marka yönetimi kısmında epey çekinsek de, Buse ile internet üzerinden sürekli iletişimde kalarak rahat şekilde hallediyoruz.
 

 

  • Markanızı kurduğunuz ilk günden bu yana tecrübelerinizden çıkardığınız en önemli ders ne

oldu?
Markayı ortağım Buse Uğur kurdu. Ben ilk çekiminde modeldim ve böyle tanıştık. Fikri ve Buse’yi çok sevdim ve görüşmeye, fikir alışverişi yapmaya başladık. Bir noktada da ortak olarak ilerlemeye karar verdik. Üzülerek öğrendiğim şey hiçbir kadının –ki aralarında herkesin imrendiği dünya güzeli modeller de var- kendinden, vücudundan mutlu olamadığı oldu. Moda ve eğlence endüstrisi topluma sürekli değişen, çoğu ulaşılmaz idealler dayatarak, bunu takip etmiyor olsalar bile kadınlar üzerinde tuhaf bir baskı kuruyor. Şöyle özetleyeyim: ben henüz poposunun şeklinden memnun bir tane kadın görmedim. Herkesin poposu ya çok çıkık ya da çok düz.
 

  • Globalde bilinen bir markasınız ve sitenizde online alışveriş seçeneği de var. Mayo, denemeden alınması oldukça zor bir parça, sizce bu konuda nelere mutlaka dikkat edilmeli?

Özellikle tek parça mayoda beden boyu doğru bedeni bulmak için önemli bir faktör oluyor. 34 beden ama 1.80 cm üzeri bir kadın XS değil, S beden mayoyla rahat ederken; 38 beden ama 1.60 altı bir kadın, M değil, S beden bir mayoyla rahat edebiliyor. Ayarlanabilir askılara sahip modeller bu problemi biraz olsun çözen tasarımlar.
 

  • Bu yaz favori seyahat rotanız neresi olacak ve tatil bavulunuzun olmazsa olmaz parçaları neler?

Hala bir seyahat planlayamamış olsak da birkaç günlükğüne Barselona’ya gitmek istiyorum. Bavulumda kot şortlarım, beyaz oversized gömlekler, mayolarım, astigmat gözlerimin daimi koruyucusu güneş gözlüklerim ve Birkenstock terliklerim olacak.

Röportaj: Eylül Solakoğlu 

İlgili Makaleler