Tibelya, genç tasarımcılara dünyanın en önemli alışveriş merkezlerinden Paris’te koleksiyonlarını sunma ve satış imkanı sunuyor. Türk girişimci Vedat Taylan tarafından kurulan Tibelya, Saint-Germain’in en dikkat çeken mağazalarından biri olurken, dünyaya açılmak isteyen yetenekli tasarımcıların koleksiyonlarına yer veriyor.
Paris, aşkın, sanatın, modanın ve alışverişin merkezi… Dünyaya açılmak isteyen her tasarımcının ürününü sergilemek istediği bir şehir olan Paris, aynı zamanda rekabetin de oldukça yoğun olduğu ve tasarımları tüketicilerle buluşturmanın son derece zor olduğu, dünya kentlerinin başında geliyor. Bu zorlukları aşan Türk girişimci Vedat Taylan tarafından kurulan Tibelya, Saint-Germain’deki mağazasında yetenekli genç tasarımcılara sağladığı imkanlarla tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başardı.
Tasarımcılar için markalaşabilmek, doğru ve etkili pazarlama faaliyetleri yürütebilmek sınırları aşmak zorunluluğunu da beraberinde getiriyor. Hayallerini gerçekleştirebilmek için özellikle dış pazarlara yönelen yetenekli tasarımcı ve üreticilerin dünyaya açılan kapısı olan Tibelya, orta büyüklükteki firmaların ürünlerini yurt dışı pazarına sunmasıyla, tasarımcılara uluslararası pazarlama anlamında da büyük bir imkan sağlamış oluyor.
Uluslararası markalaşma sürecine tam destek
Diğer yandan, Paris’in en hareketli bulvarlarından olan Saint-Germain’de konumlanan ilk Türk markası olma özelliği taşıyan Tibelya, 2017 yılının Ocak ayından bu yana pırlantalı özel mücevherlerden oluşan koleksiyonunu da beğeniye sunuyor. Mücevher üreticilerini ve tasarımcılarını doğrudan tüketiciler ve kuyumcularla buluşturmayı hedefleyen Tibelya, böylelikle uluslararası markalaşma sürecine de destek veriyor. Uzun yıllardır mücevher sektörünün içinde bulunan Vedat Taylan, sektörün Türkiye’de birçok sorunla boğuştuğunu ifade ediyor ve ekliyor: “Her şeyi üretebilirsiniz ancak bir marka olamaz ve ürünlerinizi doğru biçimde pazarlayamazsanız fasoncu olmaktan daha öteye gidemezsiniz. Bunu aşabilmek için sektörlerin kendi içlerinde çatılar kurması ve birliktelik kurarak işin uzmanları ile dünyaya açılması gerekiyor. Bu doğrultuda Türkiye’deki yetenekli tasarımcı ve üreticilerin dünyaya açılan kapısı olacak uluslararası bir mağazacılık markası yaratmayı hedefledim ve Tibelya doğdu.”
Dünya şehirleri Türk tasarımcılara kucak açacak
İlk etapta sadece 10 tasarımcı ve üreticiye vitrinlerinde yer verecek olan Tibelya, markasının gücünü de kullanarak destek olduğu firmalara güç katacak. Tasarımcılar tarafından sadece kendi markasına özel üretilmiş ürünlere yer verecek olan Tibelya’nın, büyüme stratejileri arasında ilk etapta Paris’te ikinci mağazayı açmak yer alıyor. Ardından ise Londra, New York, Dubai ve Hong Kong’ta da büyümesini sürdürecek olan Tibelya’nın pazarlama ve tasarım merkezi Paris, üretim merkezi ise İstanbul olarak konumlandı.