İnsanları satın almaya ikna etmeye çalışan lnfluencerlar, bugünlerde tam tersini yapmaya çalışıyor. Influencer kelimesi hayatımıza Instagram, Tiktok, Youtube gibi mecralarla iyice girdi diyebiliriz. Kelimenin anlamı ’’Etki’’ üzerine çünkü gerçekten de bu kişiler, belli bir kitleyi etki alanları altına alarak onların yaşam tarzından stillerine ve hatta satın aldığı ürünlere kadar etkiliyor.
Sosyal medya latformdaki en son viral içerik, etkileyiciler için alışılmadık bir şeyle herkesi şaşırtıyor. Bu sefer gündemimizde ’’Deinfluencing’’ akımı var, Türkçeye ’’Etkisizleştirme’’ olarak çevirebiliriz. İçerik üreticileri, #deinfluencing hashtag’inde 248,6 milyondan fazla görüntülenmeyle TikTok’ta zirveye ulaşan Deinfluencing trendini, izleyicileri cilt bakımı, makyaj ve kişisel alanlardaki tanınmış markalar da dahil olmak üzere belirli ürünleri satın almamaya ikna etmek için kullanıyor.
Bu ürünün sıradışı bir özelliği yok
Bu dönemlerde oldukça çok konuşulan Dior Backstage Rosy Glow allığa hedef okları çevrildi! Valeria Fride adlı Tiktok kullanıcısı ürünü şu sözlerde ifade etti: ’’Bir allık için inanılmaz pahalı bir fiyatı var, evet paketlemesi çok hoş ancak pigment konusunda gerçekten başarısız. Başka bir ürün aynı ürünü görecektir. Tiktok’da gördüğünüz her şeyi almayın.’’
Bol pantolonlar sürdürebilir değil
Bu akımla beraber bir başka hedef tahtası ise bol paça pantolonlar oldu. Biliyorsunuz ki bol paça pantolonlar yükselişe geçti ancak Tiktok kullanıcıları bol pantolonların geçici bir moda akımı olduğunu belirtiyor. Instyle dergisi de bu fikre katılmıyor desek yalan söylemiş oluruz. On sene önce dar pantolonlar modaydı şimdi ise rafın tozlu köşelerinde katlı bir şekilde bekliyorlar ve bol paça pantolonlar trend haline geldi. Görünüşe bakılırsa yakında onlara da elveda diyeceğiz ama her daim kendini ortaya çıkaran tek bir jean var; straight, düz paça jeanler. Deinfluencing ile beraber bir kez daha her sezon kullanabileceğimiz parçaların önemini anladık diyebilir miyiz?
Cilt bakımı ürünlerin için mini bir buzdolabına ihtiyacın yok
Son zamanlarda biz dahil herkes cilt bakımına kafayı takmış durumda. Bu ilgiyi bir satış stratejisi olarak gören Influencerların en çok reklamını yaptığı bir diğer ürün ise mini buzdolabı oldu. Bu küçük buzdolabı sayesinde cilt bakımı ürünlerinizi muhafaza edip, soğuk kompres kullanarak uygulama yapabiliyorsunuz. Ancak o soru tekrar aklımıza geliyor. Buna gerçekten ihtiyacımız var mı? Tiktok kullanıcıları çok basit bir yöntem sundu; mutfaktaki buzdolabınızı kullanın!