Geçmişini ve bugününü yeniden tanımlayan Timberland, kullanıcılarına orijinal botun 50’inci yılından katılımcı bir yaklaşımla sesleniyor.
2023 yılı, ağaç logosunu inovasyon, dayanıklılık, işçilik ve var oluş amacının sembolü olarak hafızalara kazıyan orijinal Timberland® botun 50’inci yılını simgeliyor. 50 yıllık başarılı bir geçmişi ardında bırakan Timberland, bir sonraki 50 yılın bot kültürünün de öncüsü olmak üzere yola çıkıyor. Markanın geçmişini ve bugününü yeniden tanımlayan ve insanlara çağrıda bulunan Timberland, yeni kuşaklara “Gelin, geleceğin botlarını birlikte şekillendirelim.” diyor.
Bütün yıla damgasını vuracak 50’inci yıl planlarının ilk aşaması, kendilerini geleceği şekillendirmeye adamış, cesur inovasyon vizyonuna sahip altı tasarımcının Timberland® Premium 6-Inch botu yeniden yorumlayacağı Future73 lansmanıyla başlıyor. Botlara ek olarak tekstil ürünlerini de içeren kapsül koleksiyonlar, Mart-Ekim 2023 arasında satışa sunulacak. Timberland’in süregelen mirasını kendi özgün vizyonlarıyla harmanlayan tasarımcılar, ikonik Timberland stillerini geleceğin dünyasında modernize etmek üzere geçmişe bir pencere açıyor.
Future73 lansmanı için bir araya gelen dünyaca ünlü isimler: Kanada doğumlu Hong Konglu aktör ve sokak kültürü ve lifestyle markası CLOT’un kurucusu Edison Chen; İngiliz tasarımcı ve A-COLD-WALL markasının kurucusu Samuel Ross; Hollandalı araştırmacı, mucit ve Knit In Motion’ın kurucusu Suzanne Oude Hengel; New York’ta yaşayan çağdaş ressam ve sanatçı Nina Chanel Abney; Los Angeles’ta yaşayan tasarımcı, perakendeci, kreatif direktör ve işletmeci Humberto Leon ve İngiliz tasarımcı, sorumlu modanın öncüsü, RAEBURN markasının kurucusu Christopher Raeburn’dan oluşuyor.
Timberland tasarım ekibiyle iş birliği yapan bu altı yaratıcı isim, özgün bir yaklaşım sergileyerek Timberland® Premium 6-Inch botu geleceğe taşıyor. Yeni ve sıra dışı örgü teknolojilerinden, süper kalın silikon tabanlara uzanan dikkat çekici özelliklerin yer aldığı projede, botun tuval olarak kullanılmasıyla ortaya ilham veren sanat eserlerinin çıktığını görüyoruz. Bu proje aynı zamanda markanın döngüsellik girişimi olan Timberloop™ platformunun çalışmalarına da katkı sağlıyor. Projenin çıktısı olarak tamamen demonte edilebilir ilk Premium 6 bot da ortaya çıkıyor. Timberland DNA’sı, geleceğe ışık tutan bu projenin tamamında, güçlü ve belirgin bir şekilde kendini gösteriyor. Bu botların, tıpkı 50 yıl önce hayatımıza giren orijinal bot gibi değişim ve cesaret için tasarlandığı ifade ediliyor. Her bir bot Timberland’in yeni tasarım inovasyon laboratuvarı ve üretim alanında hayata geçiriliyor ve prototipleri üretiliyor.
Yıl boyu devam edecek etkinlikler
Future73, Timberland’ın 50’inci yılını ve markanın küresel topluluğunu ileri taşıma ve sağlamlaştırma misyonunun yapı taşını oluşturuyor. Timberland’ın 50 yıl önceki çıkış noktası iş kıyafetleri ve New England bölgesinin zorluk mevsim koşullarına yönelik ihtiyacı karşılamaya odaklansa da Timberland bot, 90’ların hip-hop kültürü tarafından benimsendikten sonra- New York’tan Londra’ya ve Milano’ya kadar – şehirlerdeki sokak kültürüyle birlikte anılır hale geldi. Bu yıl lanse edilecek “Hip Hop Royalty” bot koleksiyonu ise geçmişe saygı duyarken, bu hikâyede yeni bir sayfa açıyor.
50’inci yıl etkinliklerinin parçası olarak marka, müşterilerini Timberland botlarını hem fiziksel hem de dijital ortamda kişiselleştirmeye davet ediyor. İlki bahar aylarında New York’ta başlayacak etkinlikte, botları onarmak ve özelleştirmek gibi çeşitli etkinlikler yer alacak. Benzer etkinlikler bahar ve yaz aylarında dünya çapındaki Timberland mağazalarında da düzenlenecek.
Yılın geri kalanında, orijinal Timberland botun geri planındaki kilit inovasyon, moda ve kültür anlarını yansıtan 30 dakikalık belgesel film ve 50’inci yıl için tasarlanan iki özel bot koleksiyonlarının lansmanıyla devam edecek. Ekim ayında Londra, Şangay ve New York gibi Timberland hikayesinin merkezinde yer alan şehirlerde etkinlikler ve film gösterimleri düzenlenecek.
“50’inci yılımızda olmaktan heyecan ve onur duyuyoruz” diye konuşan Timberland Küresel Pazarlama Müdürü Drieke Leenknegt ekliyor: “Timberland® Premium 6-Inch bot, dünyada her zaman bir bottan çok daha fazlasını ifade etti. O, bir hayat tarzının simgesi, kendinden daha büyük bir şeyin ifadesi ve bir ikon. 2023 yılı boyunca Timberland’i bugün olduğu yere getiren insanlarla birlikteliğimizi onurlandırarak, yeni kuşağı da geleceğin Timberland’ini şekillendirmek için yanımızda olmaya çağırıyoruz. Birlikte olursak dünyayı cesurca daha ileri taşıyabiliriz.”
Orijinal Timberland® Bot – Alçakgönüllü başlangıçların simgesi cesur bir tasarım
Orijinal Timberland® botun çıkış hikayesi 1973’te başlıyor. Boston merkezli Abington Shoe Company, sektörde devrim yaratan teknolojisiyle ilk su geçirmez deri botları yarattı. Fikir, 1955’te Abington Shoe Company’yi satın alıp oğulları Sidney ve Herman ile birlikte çalışan, Rus göçmen ve ayakkabı zanaatında uzman Nathan Swartz’a aitti. Swartz, ilk su geçirmez botu ürettiğinde işçilik, dayanıklılık ve koruma açısından yeni bir standart belirlemiş oldu. Bot o kadar popüler oldu ki, 1978’de şirketin adı Timberland olarak değiştirildi.
Timberland ve ikonik sarı botu, doğada çalışanların hayatını kolaylaştırmak için ortaya çıktı. Timberland eski CEO’su Jeff Swartz, büyükbabası Nathan’ı “Zanaatkar, yaptığı işin hakkını veren ve sonuçlarına özen gösteren” biri olarak hatırlıyor. Timberland bot, su geçirmez olmasının yanı sıra rahat ve hafif bir deneyim için yalın tasarım ve daha az malzeme kullanılacak biçimde üretildi. 1973’te tanıtılan ve dünya çapında farklı kültürler ve topluluklar tarafından benimsenen orijinal sarı bot, Timberland’i bot kültürünün öncüsü konumuna yerleştirdi. Sonraki 50 yılda da inovasyonunun gücü sayesinde Euro Hiker botlardan, el yapımı tekne ayakkabılarına ve Original Earthkeepers™ bot gibi özgünlük, dayanıklılık ve performans özellikleriyle ayrışan pek çok yeni ikonik modele öncülük etti. Şimdi ise Timberland önümüzdeki 50 yıla ve geleceğin ikonlarına yön vermeye kararlı.