Valentino’dan UNICEF İçin Yeni Bir İşbirliği

Geçtiğimiz Ağustos ayında ikinci doz aşısını olan Valentino’nun kreatif direktörü Pierpaolo Piccioli, Instagram’dan yayınladığı bir selfiede Valentino’nun ”V” logosu olan siyah bir sweatshirt giyerek gülümsüyordu. Marka adı yerine ”vaccinated” (aşılandı) kelimesi yazan sweatshirte Marc Jacobs ve stilist Zerina Akers gibi ünlü isimlerden sosyal medya üzerinden istekler gelmeye başladı… Daha sonra Lady Gaga’nın da aynı sweatshirt ile sosyal medyada boy göstermesiyle işler değişti ve insanlar bu sweatshirtle ulaşmanın yollarını aramaya başladı. 
 

İlk başlarda Cloney adlı Los Angeles’ın kültürel referanslarını baskılı tişörtlere, sweatlere ve beyzbol şapkalarına dönüştüren ufak bir markaya ait ”vaccinated” sweatshirtünü gören Piccioli, markaya Valentino logolarını izinsiz kullandıkları için ihtar göndermek yerine, ellerinde kalan stoğun tamamını satın aldı.

Fikri çalmak istemediğini ancak daha önceden onun aklına gelmesini istediği bu tasarım ile Cloney markasının kurucusu Duke Christian George III  ile iletişime geçen Piccioli, bu sweatshirtlerin artık Valentino’nun fabrikalarında Valentino X Cloney iş birliği ile üretilmesi konusunda anlaşmaya vardı. 

Sweatshirtün artık Valentino’nun web sitesinde satışa sunularak gelirin tamamını, henüz aşı konusunda erişebilirliğin düşük olduğu ülkelere odaklanan Dünya Sağlık Örgütü’nün geliştirdiği Covax programını yürüten UNICEF’e gideceği belirtildi.

 

İlgili Makaleler